Nadpis
Kategorie
datum

Dovolujeme si vás pozvat na mezinárodní konferenci NPI ČR a projektu SYPO, která se bude věnovat začínajícím učitelům v českých školách. Na konferenci se dozvíte, jaké výsledky přinesla první pilotáž Modelu systému podpory začínajících učitelů projektu SYPO a jaké zkušenosti mají s adaptací začínajících učitelů nejen sami začínající učitelé, ale také učitelé uvádějící a vedení školy. Konference se koná 7. a 8. října 2020 a vzhledem k aktuální situaci bude online.

„Problematika začínajících učitelů a jejich podpory při zahájení praxe v tzv. adaptačním období je pro nás velké téma,“ říká Mgr. Monika Brodská z projektu SYPO a dodává: „Při současném nedostatku učitelů jsou odchody začínajících  učitelů ze škol do jiných odborů velmi nebezpečné. Podle našich šetření o odchodu ze školy uvažuje velmi rychle po nástupu až 11 % absolventů. Pokud není ve škole nastaven žádný proces uvádění, pak o odchodu uvažuje téměř 25 % z nich.“

V pořadí již třetí konference SYPO na téma začínající učitel je dvoudenní. Středeční program je věnován začínajícím učitelům, čtvrteční uvádějícím a vedení školy. Na konferenci vystoupí začínající i uvádějící učitelé a ředitelé školy, kteří prošli pilotáží, a také zástupci vysokoškolského vzdělávání učitelů - doc. PhDr. Miluše Vítečková, Ph.D.  z Jihočeské univerzity a prof. PaedDr. Zdenka Gadušová, CSc. z Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre.

„Účastníci konference budou moct do programu vstupovat se svými dotazy a podělit se o své postřehy a zkušenosti,“ říká Mgr. Eva Keclíková z projektu SYPO a doplňuje: „Po konferenci také získají přístup ke všem prezentacím.“ Záznam konference bude zveřejněn na kanálu YouTube projektu SYPO.

Více informací a možnost přihlášení najdete zde.

Nadpis
Kategorie

Dovolujeme si vás pozvat na mezinárodní konferenci NPI ČR a projektu SYPO, která se bude věnovat začínajícím učitelům v českých školách. Na konferenci se dozvíte, jaké výsledky přinesla první pilotáž Modelu systému podpory začínajících učitelů projektu SYPO a jaké zkušenosti mají s adaptací začínajících učitelů nejen sami začínající učitelé, ale také učitelé uvádějící a vedení školy. Konference se koná 7. a 8. října 2020 a vzhledem k aktuální situaci bude online.

„Problematika začínajících učitelů a jejich podpory při zahájení praxe v tzv. adaptačním období je pro nás velké téma,“ říká Mgr. Monika Brodská z projektu SYPO a dodává: „Při současném nedostatku učitelů jsou odchody začínajících  učitelů ze škol do jiných odborů velmi nebezpečné. Podle našich šetření o odchodu ze školy uvažuje velmi rychle po nástupu až 11 % absolventů. Pokud není ve škole nastaven žádný proces uvádění, pak o odchodu uvažuje téměř 25 % z nich.“

V pořadí již třetí konference SYPO na téma začínající učitel je dvoudenní. Středeční program je věnován začínajícím učitelům, čtvrteční uvádějícím a vedení školy. Na konferenci vystoupí začínající i uvádějící učitelé a ředitelé školy, kteří prošli pilotáží, a také zástupci vysokoškolského vzdělávání učitelů - doc. PhDr. Miluše Vítečková, Ph.D.  z Jihočeské univerzity a prof. PaedDr. Zdenka Gadušová, CSc. z Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre.

„Účastníci konference budou moct do programu vstupovat se svými dotazy a podělit se o své postřehy a zkušenosti,“ říká Mgr. Eva Keclíková z projektu SYPO a doplňuje: „Po konferenci také získají přístup ke všem prezentacím.“ Záznam konference bude zveřejněn na kanálu YouTube projektu SYPO.

Více informací a možnost přihlášení najdete zde.

datum

Praha, 15. 9. 2020

Národní pedagogický institut ČR zveřejňuje prostřednictvím svého projektu SYPO (Systém podpory profesního rozvoje pro učitele a ředitele) nové webináře týkající se oborových didaktik. Webináře jsou určeny pro učitele českého jazyka, matematika a ICT a doplňují profesní podporu, kterou učitelům nabízejí metodické kabinety SYPO. Projekt SYPO je realizován NPI ČR a spolufinancován EU.

„V období mimořádných opatření spojených s koronavirem bylo zřejmé, jaké výhody učitelům a ředitelům webináře přinášejí,“ říká Mgr. Jiří Nekola, hlavní projektový manažer SYPO, a dodává: „Našich webinářů k oborovým novinkám a didaktikám se v loňském školním roce zúčastnilo téměř 3 000 učitelů. Domníváme se, že budou zajímavé i pro ty, kteří se jich nemohli zúčastnit v reálném čase. Proto nyní na našem YouTube kanálu zveřejňujeme záznamy všech 48 webinářů SYPO.“ 

Webináře přinášejí profesní podporu učitelům českého jazyka, matematika a ICT a podporují činnost metodických kabinetů založených ve školním roce 2019/20. „Na konci školního roku jsme zveřejnili 17 záznamů, teď přidáváme dalších 31,“ shrnuje Nekola. Záznamy webinářů zaměřené na oborové didaktiky jsou zdarma a dosud si je pustilo 8 500 zájemců z pedagogické veřejnosti.

V letošním školním roce představí projekt SYPO nové webináře pro stávající kabinety a také webináře pro učitele z mateřských škol, prvních stupňů základních škol a pro učitele přírodovědných předmětů.  


  • Webináře pro učitele českého jazyka a literatury najdete zde.
  • Webináře pro učitele matematiky najdete zde.
  • Webináře pro učitele informatiky a ICT najdete zde.

Zpět

Nadpis
Kategorie

Praha, 15. 9. 2020

Národní pedagogický institut ČR zveřejňuje prostřednictvím svého projektu SYPO (Systém podpory profesního rozvoje pro učitele a ředitele) nové webináře týkající se oborových didaktik. Webináře jsou určeny pro učitele českého jazyka, matematika a ICT a doplňují profesní podporu, kterou učitelům nabízejí metodické kabinety SYPO. Projekt SYPO je realizován NPI ČR a spolufinancován EU.

„V období mimořádných opatření spojených s koronavirem bylo zřejmé, jaké výhody učitelům a ředitelům webináře přinášejí,“ říká Mgr. Jiří Nekola, hlavní projektový manažer SYPO, a dodává: „Našich webinářů k oborovým novinkám a didaktikám se v loňském školním roce zúčastnilo téměř 3 000 učitelů. Domníváme se, že budou zajímavé i pro ty, kteří se jich nemohli zúčastnit v reálném čase. Proto nyní na našem YouTube kanálu zveřejňujeme záznamy všech 48 webinářů SYPO.“ 

Webináře přinášejí profesní podporu učitelům českého jazyka, matematika a ICT a podporují činnost metodických kabinetů založených ve školním roce 2019/20. „Na konci školního roku jsme zveřejnili 17 záznamů, teď přidáváme dalších 31,“ shrnuje Nekola. Záznamy webinářů zaměřené na oborové didaktiky jsou zdarma a dosud si je pustilo 8 500 zájemců z pedagogické veřejnosti.

V letošním školním roce představí projekt SYPO nové webináře pro stávající kabinety a také webináře pro učitele z mateřských škol, prvních stupňů základních škol a pro učitele přírodovědných předmětů.  


  • Webináře pro učitele českého jazyka a literatury najdete zde.
  • Webináře pro učitele matematiky najdete zde.
  • Webináře pro učitele informatiky a ICT najdete zde.

Zpět

datum

Webináře projektu SYPO, které se týkají online výuky, se postupně přizpůsobovaly vývoji situace v českém školství. Po webinářích o nastavení on-line výuky, které pedagogové hledali bezprostředně po zavření škol, se témata měnila. Mezi nejsledovanější patřily rady a tipy k tvorbě písemných prací.

Sérii vzdělávacích webinářů k on-line výuce začal projekt SYPO vysílat 17. března, tedy necelý týden po zavření škol. Webináře se vysílaly každý všední den a seznamovaly učitele a ředitele s možnostmi výuky a komunikace on-line. "Webináře SYPO mají od spuštění přes 156 tisíc zhlédnutí a uživatelé u nich strávili 21 700 hodin," říká Jiří Nekola, hlavní manažer projektu SYPO, a dodává: "Na výběru témat se podíleli učitelé, proto se zabývaly tématy, která učitelé skutečně řešili."

Profesní podpora projektu SYPO je určena pro všechny školy, od mateřských po vyšší odborné. Okamžitě po zavření škol se webináře věnovaly informacím o nastavení on-line výuky a jejím zahájení. Postupem času se učitelé začali v on-line výuce dále zdokonalovat a zajímaly je rozšířené informace jako například tipy na mobilní nebo internetové aplikace pro konkrétní předměty, kybernetickou bezpečnost nebo pracovní právo. Přibližně půlhodinová videa jsou zdarma a zůstávají umístěna na YouTube i pro pozdější zhlédnutí.

Další podporu nabízí SYPO učitelům matematiky, českého jazyka a ICT, kteří mohou spolupracovat v metodických kabinetech a dále se vzdělávat díky webinářům a workshopům.

Kromě toho mohou všechny školy zdarma využít možnosti podpory v oblasti ICT. "Mohou si vybírat z několika forem, ať už se jedná o dotaz položený na našem webu nebo třeba o konzultaci s ICT metodiky, kteří působí ve všech krajích," doplňuje Nekola. ICT metodici radí v jakékoli problematice ICT, např. při zavádění on-line výuky nebo digitální infrastruktury ve škole.

Další formu profesní podpory, kterou učitelům a ředitelům SYPO nabízí, představuje blog, do kterého přispívají sami učitelé a sdílejí příklady své osobní praxe. Mezi nejčtenější příspěvky patří příspěvky o hodnocení žáků nebo o on-line výuce v první třídě.

Více než 50 webinářů k online výuce, desítky vzdělávacích akcí pro učitele i ředitele, bezplatná podpora krajských ICT metodiků i online poradna k ICT, pomoc pro školy se začínajícími učiteli nebo blog s příspěvky učitelů s příklady konkrétní praxe v českých školách - to vše je součástí profesní podpory poskytované projektem SYPO. Projekt SYPO je realizován Národním pedagogickým institutem České republiky (NPI ČR) a je spolufinancován Evropskou unií.