Nadpis
Kategorie
datum

Stálá konference ředitelů (dále jen SKŘ) má nové vedení. Předsedou se 10. 12. 2020 stal Zdeněk Brož, ředitel ZŠ Chrudim, Dr. J. Malíka. Cílem SKŘ je poskytovat profesní podporu ředitelům a dalším členům ve vedení škol a spolupráce na státní vzdělávací politice. SKŘ byla vytvořena v rámci projektu Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO), který je realizovaný NPI ČR a spolufinancovaný MŠMT a EU.

Mezi 37 členů Stálé konference ředitelů patří ředitelé škol, zástupci ředitelů škol a dále zástupci MŠMT, OPŘO, VŠ, zřizovatelů škol a odborné veřejnosti, zejména profesních asociací. „Jsme velice rádi, že novým předsedou je nově ředitel školy, který může přinést praktický pohled na problematiku vedení škol a profesního rozvoje ředitelů,“ říká Mgr. Jiří Nekola, hlavní projektový manažer SYPO, a doplňuje: „Zdeněk Brož je navíc ředitelem, který na své pozici působí již od roku 1991 a má jasnou dlouhodobou vizi týkající se sociální oblasti fungování školy a kvality výuky.“

„Podstatou práce školy je z mého pohledu partnerský vztah k dětem, vytváření bezpečného klimatu, zajišťování efektivních výukových postupů, akcent na vyšší úroveň myšlení žáků nebo rozvoj sociálních a komunikačních dovedností a vnitřní motivace nejen žáků ale i učitelů. Všechny tyto principy bych rád nově přenesl také do fungování SKŘ,“ říká Zdeněk Brož, ředitel ZŠ Chrudim, Dr. J. Malíka a nový předseda SKŘ.

Zdeněk Brož má zkušenosti z lektorské i konzultační činnosti pro vedení škol v oblasti řízení školy, tvorby vize školy, informačních systémů školy, vedení a hodnocení pedagogických pracovníků. Je spoluautorem knih Ředitelská kuchařka a Učím s radostí.

 

Nadpis
Kategorie

Stálá konference ředitelů (dále jen SKŘ) má nové vedení. Předsedou se 10. 12. 2020 stal Zdeněk Brož, ředitel ZŠ Chrudim, Dr. J. Malíka. Cílem SKŘ je poskytovat profesní podporu ředitelům a dalším členům ve vedení škol a spolupráce na státní vzdělávací politice. SKŘ byla vytvořena v rámci projektu Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO), který je realizovaný NPI ČR a spolufinancovaný MŠMT a EU.

Mezi 37 členů Stálé konference ředitelů patří ředitelé škol, zástupci ředitelů škol a dále zástupci MŠMT, OPŘO, VŠ, zřizovatelů škol a odborné veřejnosti, zejména profesních asociací. „Jsme velice rádi, že novým předsedou je nově ředitel školy, který může přinést praktický pohled na problematiku vedení škol a profesního rozvoje ředitelů,“ říká Mgr. Jiří Nekola, hlavní projektový manažer SYPO, a doplňuje: „Zdeněk Brož je navíc ředitelem, který na své pozici působí již od roku 1991 a má jasnou dlouhodobou vizi týkající se sociální oblasti fungování školy a kvality výuky.“

„Podstatou práce školy je z mého pohledu partnerský vztah k dětem, vytváření bezpečného klimatu, zajišťování efektivních výukových postupů, akcent na vyšší úroveň myšlení žáků nebo rozvoj sociálních a komunikačních dovedností a vnitřní motivace nejen žáků ale i učitelů. Všechny tyto principy bych rád nově přenesl také do fungování SKŘ,“ říká Zdeněk Brož, ředitel ZŠ Chrudim, Dr. J. Malíka a nový předseda SKŘ.

Zdeněk Brož má zkušenosti z lektorské i konzultační činnosti pro vedení škol v oblasti řízení školy, tvorby vize školy, informačních systémů školy, vedení a hodnocení pedagogických pracovníků. Je spoluautorem knih Ředitelská kuchařka a Učím s radostí.

 

datum

Projekt SYPO, který zajišťuje školám mimo jiné podporu prostřednictvím sítě krajských ICT metodiků, nově navázal spolupráci s Českým vysokým učením technickým v Praze. 

Bezplatná ICT podpora projektu SYPO určená všem školám je velmi široká a zahrnuje mnoho témat spojených se zavedením ICT do výuky nebo řízení školy. Díky spolupráci s ČVUT v Praze se nabídka pomoci ještě rozšiřuje např. o následující situace:

  • správa a zabezpečení počítačových sítí,
  • zabezpečení školní sítě pro použití BYOD,
  • správa tenantu Office365, zavádění protokolu IPV6.

Více informací získáte u našich krajských ICT metodiků nebo zde.

Více informací o pomoci ČVUT najdete zde.

Nadpis
Kategorie

Projekt SYPO, který zajišťuje školám mimo jiné podporu prostřednictvím sítě krajských ICT metodiků, nově navázal spolupráci s Českým vysokým učením technickým v Praze. 

Bezplatná ICT podpora projektu SYPO určená všem školám je velmi široká a zahrnuje mnoho témat spojených se zavedením ICT do výuky nebo řízení školy. Díky spolupráci s ČVUT v Praze se nabídka pomoci ještě rozšiřuje např. o následující situace:

  • správa a zabezpečení počítačových sítí,
  • zabezpečení školní sítě pro použití BYOD,
  • správa tenantu Office365, zavádění protokolu IPV6.

Více informací získáte u našich krajských ICT metodiků nebo zde.

Více informací o pomoci ČVUT najdete zde.

datum

Jarní mimořádná opatření zaskočila mnoho škol, po počátečním ochromení se výuka většinou přesunula do online prostředí. Po půl roce by měly mít školy nastavená svá vlastní pravidla, jak budou možnou online výuku realizovat a jak vyučovat v případě omezení provozu. Kvalifikovanou pomoc jim bude i nadále poskytovat projekt Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) se svými webináři, metodickými kabinety Informatika a ICT, krajskými ICT metodiky a dalšími online akcemi. Na podpoře určené pro MŠ, ZŠ, SŠ, SOŠ i ZUŠ spolupracují sami učitelé a je zdarma. Projekt SYPO je realizovaný Národním pedagogickým institutem České republiky a spolufinancovaný EU.

„Před námi je velice nejistý školní rok. Online výuka na jaře prověřila dovednosti a znalosti učitelů v oblasti IT, ukázala slabá i silná místa a hlavně nám poskytla zkušenosti, o které se teď můžeme opřít,“ říká Mgr. Jiří Nekola, hlavní projektový manažer SYPO, a dodává: „Domnívám se, že v otázce eventuální distanční výuky mají učitelé mnoho možností, kde se vzdělávat. V rámci projektu SYPO jsme na YouTube zveřejnili 55 webinářů s velmi praktickými radami, jak distanční výuku realizovat a na co si dát pozor. Vzhledem k vysoké sledovanosti webinářů, která přesáhla 180 000 zhlédnutí, se dá předpokládat, že se učitelé v dané oblasti vzdělávali a že mají na co navázat.“

V loňském školním roce byly webináře vysílány téměř denně, v letošním školním roce to bude jednou týdně. „Bude však záležet na aktuální situaci a zájmu učitelů. Pokud bude potřeba, budeme pochopitelně vysílat častěji,“ doplňuje Nekola. V září 2020 byly zatím odvysílané tři webináře, které se věnovaly vybavení pro online výuku, a tři webináře týkající se zajištění a organizace online výuky. Do budoucna se budou webináře věnovat například kombinaci prezenčního a distančního vzdělávání.

Oborové didaktiky online

Webináře, které představují v době omezování hromadných akcí ideální formu vzdělávání, se v projektu SYPO věnují také oborovým didaktikám českého jazyka a literatury, matematiky a informatiky a ICT. „V loňském školním roce jsme připravili 49 webinářů, kterých se zúčastnilo téměř 3 000 učitelů. Vzhledem k jejich zajímavému obsahu je chceme nabídnout všem učitelům, a proto jsme je zveřejnili na YouTube,“ říká Mgr. Martin Plitz z projektu SYPO a dodává: „V letošním školním roce připravujeme zhruba 30 nových témat. Podobně jako u dalších vzdělávacích akcí SYPO při jejich výběru spolupracujeme s učiteli. Díky tomu víme, o jaká témata mají skutečně zájem, a můžeme na tuto poptávku velmi rychle reagovat.“

Metodické kabinety: učitelé sobě

Velkou roli hraje v době koronavirové rozvoj sítě metodických kabinetů projektu SYPO, ve kterých spolupracuje téměř 300 učitelů a dalších odborníků z pedagogické praxe. Kromě toho si učitelé v krajských metodických kabinetech sdílejí materiály a tipy na online výuku. Možnosti využití IT ve výuce ukazují kolegům také učitelé zapojení do metodického kabinetu Informatika a ICT.

Jak pomáhá SYPO?