Nadpis
Kategorie
datum

Nestihli jste všechny oborové webináře projektu SYPO a rádi byste to napravili? Zúčastnili jste se webinářů a chcete získat možnost se k nim vrátit nebo získat podklady od lektorů? Projekt SYPO připravil na léto Online školu, díky které se můžete na všechny webináře zpětně podívat kdykoli a kdekoli. Projekt SYPO realizuje NPI a na jeho financování se podílí MŠMT a EU.

Součástí Letní online školy je více než 100 webinářů, které se zabývají didaktikou a novinkami ve vybraných oborech. Nabídka kopíruje zaměření dosud existujících metodických kabinetů a zaujme tudíž učitele českého jazyka a literatury, informatiky a ICT, matematiky, přírodovědných předmětů a také učitele a učitelky v mateřských školách a na prvních stupních ZŠ.

Letní online škola SYPO byla spuštěna 28. 6. 2021 a na jednotlivé webináře je možné přihlásit se celé léto.

Nadpis
Kategorie

Nestihli jste všechny oborové webináře projektu SYPO a rádi byste to napravili? Zúčastnili jste se webinářů a chcete získat možnost se k nim vrátit nebo získat podklady od lektorů? Projekt SYPO připravil na léto Online školu, díky které se můžete na všechny webináře zpětně podívat kdykoli a kdekoli. Projekt SYPO realizuje NPI a na jeho financování se podílí MŠMT a EU.

Součástí Letní online školy je více než 100 webinářů, které se zabývají didaktikou a novinkami ve vybraných oborech. Nabídka kopíruje zaměření dosud existujících metodických kabinetů a zaujme tudíž učitele českého jazyka a literatury, informatiky a ICT, matematiky, přírodovědných předmětů a také učitele a učitelky v mateřských školách a na prvních stupních ZŠ.

Letní online škola SYPO byla spuštěna 28. 6. 2021 a na jednotlivé webináře je možné přihlásit se celé léto.

datum

Pro ředitele škol, jejich zástupce i všechny zájemce o témata spojená s vedením školy připravila Stálá konference ředitelů nové podcasty s názvem Očima ředitele.

Úvodní díl se symbolicky věnuje tématu OTEVŘENOSTI, neboť jím cyklus podcastů s řediteli českých škol pomyslně otvíráme. Prvním hostem ve studiu byl Jiří Stárek, ředitel ZUŠ Hostivař Praha 10 a zároveň předseda Sekce uměleckých škol a konzervatoří Stálé konference ředitelů.  

Zaposlouchejte se a zjistíte, jak je téma otevřenosti školy v reálu důležité a jak na něm pracovat. Dotkneme se i tématu motivace a inspirace. Pro posluchače z řad začínajících ředitelů jsme nezapomněli přidat ani pár praktických rad na závěr... 

Všechny podcasty a další zajímavé informace pro ředitele a členy vedení škol najdete v naší Ředitelně Stálé konference ředitelů.

Očima ředitele #1: O otevřenosti škol s Jiřím Stárkem, ředitelem ZUŠ Hostivař Praha 10 a předsedou Sekce uměleckých škol a konzervatoří Stálé konference ředitelů

Otevřenost školy. Jsou ředitelé českých škol dostatečně otevření? Nemůže být strategie otevřenosti pro školu do jisté míry nebezpečná? Co proto může dělat ředitel? Kde se lze inspirovat a na co nezapomenout? Nejen těmto otázkám jsme se věnovali v prvním díle podcastu Stálé konference ředitelů Očima ředitele. 

Podcasty SYPO najdete zde

       

Nadpis
Kategorie

Pro ředitele škol, jejich zástupce i všechny zájemce o témata spojená s vedením školy připravila Stálá konference ředitelů nové podcasty s názvem Očima ředitele.

Úvodní díl se symbolicky věnuje tématu OTEVŘENOSTI, neboť jím cyklus podcastů s řediteli českých škol pomyslně otvíráme. Prvním hostem ve studiu byl Jiří Stárek, ředitel ZUŠ Hostivař Praha 10 a zároveň předseda Sekce uměleckých škol a konzervatoří Stálé konference ředitelů.  

Zaposlouchejte se a zjistíte, jak je téma otevřenosti školy v reálu důležité a jak na něm pracovat. Dotkneme se i tématu motivace a inspirace. Pro posluchače z řad začínajících ředitelů jsme nezapomněli přidat ani pár praktických rad na závěr... 

Všechny podcasty a další zajímavé informace pro ředitele a členy vedení škol najdete v naší Ředitelně Stálé konference ředitelů.

Očima ředitele #1: O otevřenosti škol s Jiřím Stárkem, ředitelem ZUŠ Hostivař Praha 10 a předsedou Sekce uměleckých škol a konzervatoří Stálé konference ředitelů

Otevřenost školy. Jsou ředitelé českých škol dostatečně otevření? Nemůže být strategie otevřenosti pro školu do jisté míry nebezpečná? Co proto může dělat ředitel? Kde se lze inspirovat a na co nezapomenout? Nejen těmto otázkám jsme se věnovali v prvním díle podcastu Stálé konference ředitelů Očima ředitele. 

Podcasty SYPO najdete zde

       

datum

Praha, 31. 5. 2021

Dovolujeme si vás pozvat na mezinárodní konferenci, která se bude věnovat profesnímu rozvoji členů vedení škol a na které mimo jiné představíme Model systému podpory profesního rozvoje vedení škol v kontextu českých i zahraničních zkušeností. Bezplatná konference je určena zejména členům vedení škol a bude se konat 8. 6. 2021 pod hlavičkou projektu SYPO a Národního pedagogického institutu.

Konference je prvním krokem k pilotáži navrženého systému, do které se budou moct školy zapojit od příštího školního roku a ovlivnit tak finální podobu Modelu systému podpory profesního rozvoje vedení škol.

Během dopolední části se účastníci seznámí s navrženým Modelem vznikajícím v projektu SYPO ve spolupráci s odborníky z praxe. „Model může být velmi názornou pomůckou k systematické orientaci pro adepty na ředitelské řemeslo, pro ředitele zkušené, i pro ty, kteří jsou schopni a ochotni svou zkušenost dále sdílet,“ říká Lenka Volfová  z projektu SYPO.

Odpolední blok je sestaven z praktických workshopů a skupinových konzultací, jejichž cílem je přiblížit účastníkům možnou podporu pro členy vedení škol s důrazem na jejich profesní rozvoj.

Na konferenci je nutná registrace předem ZDE nejpozději do 6. 6. 2021.

Účast je zdarma a je vhodná pro členy vedení škol.

Program

Dopolední program

9:10 – 9:20

  • Mgr. Jiří Nekola: Podpora projektu SYPO pro management škol

9:20 – 9:30

  • Mgr. Lenka Volfová: Model systému podpory profesního rozvoje vedení škol

9:30 – 10:00

  • PhDr. Václav Trojan, Ph.D.: Kompetenční model - splacený dluh nejen vůči ředitelům škol

10:00 – 10:30

  • Mgr. Pavel Škramlík, Mgr. Petr Jíša: Plánování profesního rozvoje na základě vlastního hodnocení kompetencí

10:45 – 11:30

  • Ing. Jindra Mikuláštíková, MBA, Mgr. Karel Moric, MBA, Mgr. Jiří Taufer, Ph.D., Mgr. et Mgr. Monika Vagenknechtová za Stálou konferenci ředitelů: Reflexe profesního rozvoje pohledem členů vedení škol

11:30 – 11:50

  • Glynn Kirkham: Reflexe mezinárodního kulatého stolu k profesnímu rozvoji ředitelů škol

 

Odpolední program

13:00 – 14:30

I. blok workshopů a konzultací

  • Mgr. et. Mgr. Jana Kovářová: Možnosti motivace a rozvoje pracovníků mateřských škol 
  • Mgr. et Bc. Michal Jahn: Název příspěvku: Ředitel - leader (nejen) v době covidové
  • Mgr. Ondřej Lněnička: Kolik rolí máš, tolikrát jsi učitelem
  • Mgr. Hana Fučíková: Organizace času a plánování pro členy vedení málotřídních škol
  • Mgr. Hana Jurásková: Jak mohu využít své tělo ke zlepšení nálady, kdekoliv a kdykoliv.
  • Ing. Přemysl Doležal: Myšlenkové mapy jako inspirace pro plánování a rozvoj tvůrčího myšlení
  • Mgr. Petr Jíša, Mgr. Pavel Škramlík: Hodnocení kompetencí jako výchozí bod na cestě seberozvoje

15:00 – 16:30

II. blok workshopů a konzultací

  • Mgr. et. Mgr. Jana Kovářová: Možnosti reflexe a sebereflexe pedagoga MŠ 
  • Mgr. et Bc. Michal Jahn: Jak se z toho ve škole nezbláznit - hořet, ale nevyhořet
  • Mgr. Ondřej Lněnička: Kolik rolí máš, tolikrát jsi učitelem
  • Mgr. Hana Fučíková: Otevřená komunikace jako základ dobrých vztahů na škole
  • Mgr. Hana Jurásková: Co dělat, když nemůžu usnout.
  • Ing. Přemysl Doležal: Myšlenkové mapy jako inspirace pro plánování a rozvoj tvůrčího myšlení