Metodické kabinety nabízejí pomocnou ruku všem žákům, kterých se negativně dotkl výpadek prezenční výuky způsobený pandemií covid-19, a nově poskytují online i prezenční doučování.
„V kabinetech působí aktivní učitelé se zápalem pro věc, zpravidla hodně vytížení. Proto nás velmi potěšilo, že se do pomoci s doučováním dosud přihlásilo téměř 100 členů krajských kabinetů ze všech částí republiky,“ říká Jiří Nekola, hlavní projektový manažer projektu SYPO, a dodává: „Předpokládám, že tento počet není konečný.“
V krajských metodických kabinetech působí v současné době téměř 500 učitelů z celé České republiky, další se mohou stále přidávat. Díky nim vzniká hustá síť oblastních kabinetů, ve kterých je aktuálně zapojeno dalších více než 1 800 pedagogů.
Jak najít vhodného učitele na doučování?
Celý proces je velmi jednoduchý. Ředitel školy se přihlásí do informačního systému NPI a klikne na políčko „Máme zájem o doučování“. Následně vybere kraj, formu doučování a předmět pro konkrétní stupeň školy. Zobrazí se mu jmenný seznam učitelů, které může oslovit. Při kliknutí na konkrétní jméno bude moci ředitel prostřednictvím e-mailu komunikovat přímo s vybraným učitelem.
Metodické kabinety byly vytvořeny a fungují v rámci projektu SYPO (Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů). V současné době je činných pět kabinetů, a to Kabinet Český jazyk a literatura, Kabinet Informatika a ICT, Kabinet Matematika a její aplikace, Kabinet Předškolní a prvostupňové vzdělávání a Kabinet Přírodovědné vzdělávání.
Více informací o doučování ZDE.
Metodické kabinety nabízejí pomocnou ruku všem žákům, kterých se negativně dotkl výpadek prezenční výuky způsobený pandemií covid-19, a nově poskytují online i prezenční doučování.
„V kabinetech působí aktivní učitelé se zápalem pro věc, zpravidla hodně vytížení. Proto nás velmi potěšilo, že se do pomoci s doučováním dosud přihlásilo téměř 100 členů krajských kabinetů ze všech částí republiky,“ říká Jiří Nekola, hlavní projektový manažer projektu SYPO, a dodává: „Předpokládám, že tento počet není konečný.“
V krajských metodických kabinetech působí v současné době téměř 500 učitelů z celé České republiky, další se mohou stále přidávat. Díky nim vzniká hustá síť oblastních kabinetů, ve kterých je aktuálně zapojeno dalších více než 1 800 pedagogů.
Jak najít vhodného učitele na doučování?
Celý proces je velmi jednoduchý. Ředitel školy se přihlásí do informačního systému NPI a klikne na políčko „Máme zájem o doučování“. Následně vybere kraj, formu doučování a předmět pro konkrétní stupeň školy. Zobrazí se mu jmenný seznam učitelů, které může oslovit. Při kliknutí na konkrétní jméno bude moci ředitel prostřednictvím e-mailu komunikovat přímo s vybraným učitelem.
Metodické kabinety byly vytvořeny a fungují v rámci projektu SYPO (Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů). V současné době je činných pět kabinetů, a to Kabinet Český jazyk a literatura, Kabinet Informatika a ICT, Kabinet Matematika a její aplikace, Kabinet Předškolní a prvostupňové vzdělávání a Kabinet Přírodovědné vzdělávání.
Více informací o doučování ZDE.
Nestihli jste všechny oborové webináře projektu SYPO a rádi byste to napravili? Zúčastnili jste se webinářů a chcete získat možnost se k nim vrátit nebo získat podklady od lektorů? Projekt SYPO připravil na léto Online školu, díky které se můžete na všechny webináře zpětně podívat kdykoli a kdekoli. Projekt SYPO realizuje NPI a na jeho financování se podílí MŠMT a EU.
Součástí Letní online školy je více než 100 webinářů, které se zabývají didaktikou a novinkami ve vybraných oborech. Nabídka kopíruje zaměření dosud existujících metodických kabinetů a zaujme tudíž učitele českého jazyka a literatury, informatiky a ICT, matematiky, přírodovědných předmětů a také učitele a učitelky v mateřských školách a na prvních stupních ZŠ.
Letní online škola SYPO byla spuštěna 28. 6. 2021 a na jednotlivé webináře je možné přihlásit se celé léto.
Nestihli jste všechny oborové webináře projektu SYPO a rádi byste to napravili? Zúčastnili jste se webinářů a chcete získat možnost se k nim vrátit nebo získat podklady od lektorů? Projekt SYPO připravil na léto Online školu, díky které se můžete na všechny webináře zpětně podívat kdykoli a kdekoli. Projekt SYPO realizuje NPI a na jeho financování se podílí MŠMT a EU.
Součástí Letní online školy je více než 100 webinářů, které se zabývají didaktikou a novinkami ve vybraných oborech. Nabídka kopíruje zaměření dosud existujících metodických kabinetů a zaujme tudíž učitele českého jazyka a literatury, informatiky a ICT, matematiky, přírodovědných předmětů a také učitele a učitelky v mateřských školách a na prvních stupních ZŠ.
Letní online škola SYPO byla spuštěna 28. 6. 2021 a na jednotlivé webináře je možné přihlásit se celé léto.
Pro ředitele škol, jejich zástupce i všechny zájemce o témata spojená s vedením školy připravila Stálá konference ředitelů nové podcasty s názvem Očima ředitele.
Úvodní díl se symbolicky věnuje tématu OTEVŘENOSTI, neboť jím cyklus podcastů s řediteli českých škol pomyslně otvíráme. Prvním hostem ve studiu byl Jiří Stárek, ředitel ZUŠ Hostivař Praha 10 a zároveň předseda Sekce uměleckých škol a konzervatoří Stálé konference ředitelů.
Zaposlouchejte se a zjistíte, jak je téma otevřenosti školy v reálu důležité a jak na něm pracovat. Dotkneme se i tématu motivace a inspirace. Pro posluchače z řad začínajících ředitelů jsme nezapomněli přidat ani pár praktických rad na závěr...
Všechny podcasty a další zajímavé informace pro ředitele a členy vedení škol najdete v naší Ředitelně Stálé konference ředitelů.
Očima ředitele #1: O otevřenosti škol s Jiřím Stárkem, ředitelem ZUŠ Hostivař Praha 10 a předsedou Sekce uměleckých škol a konzervatoří Stálé konference ředitelů
Otevřenost školy. Jsou ředitelé českých škol dostatečně otevření? Nemůže být strategie otevřenosti pro školu do jisté míry nebezpečná? Co proto může dělat ředitel? Kde se lze inspirovat a na co nezapomenout? Nejen těmto otázkám jsme se věnovali v prvním díle podcastu Stálé konference ředitelů Očima ředitele.