Nadpis
Kategorie
datum

Dovolujeme si pozvat ředitele i zástupce ředitelů všech typů a velikostí škol na moderovanou diskuzi. Představíme způsob používání vytvořeného nástroje, který by měl vedení škol sloužit ke zmapování vybraných oblastí vlastního profesního rozvoje. 

Moderovaná diskuze se bude konat  6. června 2019, 13,00 – 15,00 v NIDV Praha, Senovážné náměstí 25. Lektory budou Mgr. Pavel Škramlík a Mgr. Petr Jíša

Přijďte nám říct, zda uvažujeme správným směrem. Podělte se s námi o vaše názory, zkušenosti a doporučení tak, aby naše činnost byla co nejefektivnější a co nejvíce využitelná v praxi.

Přihlásit se můžete zde https://www.nidv.cz/vzdelavaci-programy/4396-moderovane-diskuze?search=moderovan%C3%A9&filter_finished=0&filter_state[0]=12

Nadpis
Kategorie

Dovolujeme si pozvat ředitele i zástupce ředitelů všech typů a velikostí škol na moderovanou diskuzi. Představíme způsob používání vytvořeného nástroje, který by měl vedení škol sloužit ke zmapování vybraných oblastí vlastního profesního rozvoje. 

Moderovaná diskuze se bude konat  6. června 2019, 13,00 – 15,00 v NIDV Praha, Senovážné náměstí 25. Lektory budou Mgr. Pavel Škramlík a Mgr. Petr Jíša

Přijďte nám říct, zda uvažujeme správným směrem. Podělte se s námi o vaše názory, zkušenosti a doporučení tak, aby naše činnost byla co nejefektivnější a co nejvíce využitelná v praxi.

Přihlásit se můžete zde https://www.nidv.cz/vzdelavaci-programy/4396-moderovane-diskuze?search=moderovan%C3%A9&filter_finished=0&filter_state[0]=12

datum

Školy, které mají zájem o metodickou podporu nebo informace týkající se využívání digitálních technologií ve výuce nebo při řízení školy, se mohou nově pomocí online formuláře obrátit na krajské ICT metodiky projektu SYPO. Formulář najdou na webových stránkách www.projektsypo.cz.

Podpora zacílená na implementaci digitálních technologií do vzdělávání a řízení školy má v projektu SYPO zvláštní postavení. Proto byla vytvořena síť krajských ICT metodiků, kteří působí v každém krajském městě na pracovištích NIDV a kteří budou zajišťovat podporu školním ICT metodikům i vedení škol.

„Krajští ICT metodici mají odpovídající vzdělání a zkušenosti z vlastní praxe na pozici ICT koordinátora nebo ICT metodika ve škole,“ říká Mgr. Jiří Slovák, týmový manažer klíčové aktivity Kabinety projektu SYPO, a dodává: „Proto mohou školám nabídnout kompetentní podporu v oblasti digitálního vzdělávání, zajistit jim odbornou pomoc například formou konzultací a aktivně šířit informace týkající se dané problematiky.“ Mezi další úkoly krajských ICT metodiků patří vyhledávání a doporučování vhodných programů dalšího vzdělávání IT koordinátorů škol, příprava doporučení pro využívání digitálních technologií ve výuce a při řízení školy nebo k využívání online zdrojů ve výuce a v oblasti bezpečného chování ve virtuálním prostoru. Krajští ICT metodici dále pomáhají školám koordinovat rozvoj digitálních technologií na škole a zajistit implementaci v souladu se státní Strategií digitálního vzdělávání. „Jedním z jejich důležitých úkolů bude šíření a sdílení dobrých příkladů praxe v oblasti využití digitálních technologií ve školách,“ shrnuje Josef Slovák.

Formulář zde http://projektsypo.cz/e-poradenstvi.html

Nadpis
Kategorie

Školy, které mají zájem o metodickou podporu nebo informace týkající se využívání digitálních technologií ve výuce nebo při řízení školy, se mohou nově pomocí online formuláře obrátit na krajské ICT metodiky projektu SYPO. Formulář najdou na webových stránkách www.projektsypo.cz.

Podpora zacílená na implementaci digitálních technologií do vzdělávání a řízení školy má v projektu SYPO zvláštní postavení. Proto byla vytvořena síť krajských ICT metodiků, kteří působí v každém krajském městě na pracovištích NIDV a kteří budou zajišťovat podporu školním ICT metodikům i vedení škol.

„Krajští ICT metodici mají odpovídající vzdělání a zkušenosti z vlastní praxe na pozici ICT koordinátora nebo ICT metodika ve škole,“ říká Mgr. Jiří Slovák, týmový manažer klíčové aktivity Kabinety projektu SYPO, a dodává: „Proto mohou školám nabídnout kompetentní podporu v oblasti digitálního vzdělávání, zajistit jim odbornou pomoc například formou konzultací a aktivně šířit informace týkající se dané problematiky.“ Mezi další úkoly krajských ICT metodiků patří vyhledávání a doporučování vhodných programů dalšího vzdělávání IT koordinátorů škol, příprava doporučení pro využívání digitálních technologií ve výuce a při řízení školy nebo k využívání online zdrojů ve výuce a v oblasti bezpečného chování ve virtuálním prostoru. Krajští ICT metodici dále pomáhají školám koordinovat rozvoj digitálních technologií na škole a zajistit implementaci v souladu se státní Strategií digitálního vzdělávání. „Jedním z jejich důležitých úkolů bude šíření a sdílení dobrých příkladů praxe v oblasti využití digitálních technologií ve školách,“ shrnuje Josef Slovák.

Formulář zde http://projektsypo.cz/e-poradenstvi.html

datum

Dne 13. března se na pražském pracovišti NIDV uskutečnilo první kolokvium Národního kabinetu Český jazyk a literatura, který je realizovaný v rámci projektu Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů. Kolokviem vyvrcholila série prvních jednání Národních kabinetů, které budou pilotovány v první fázi projektu.

Metodické kabinety jsou členěny podle jednotlivých oblastí v souladu s rámcovými vzdělávacími programy. „V první fázi projektu jsou pilotovány kabinety Matematika a její aplikace, Informatika a ICT a právě Český jazyk a literatura,“ říká Mgr. Josef Slovák, týmový manažer klíčové aktivity Kabinety, a dodává: „Účelem pilotáže je ověřit, že navrhovaný koncept kabinetů bude přínosný a hlavně v praxi využitelný.“ V druhé polovině realizace projektu SYPO bude implementováno dalších devět kabinetů.

V únoru 2019 proběhlo setkání Národního kabinetu Matematika a její aplikace, v březnu první jednání Národního kabinetu Informatika a ICT. Členové Národních kabinetů se budou mimo jiné podílet na tvorbě Modelu systému profesní podpory, webinářů a doporučených tématech pro podporu škol. „Pokud bych měl všechna tři jednání shrnout, musím říct, že mě snad nejvíc zaujalo velké zapálení členů všech kabinetů pro obor,“ říká Mgr. Josef Slovák.

Mezi hlavní úlohy národního kabinetu bude patřit:

  • sdílení klíčových informací a postupů v oblasti rozvoje daného předmětu nebo oboru s důrazem na didaktiku daného předmětu nebo oboru,
  • reflexe a tvorba strategických dokumentů pro danou oblast,
  • reflexe a sdílení mezioborových novinek, které mohou být přínosem pro daný předmět nebo oblast,
  • tvorba Modelu systému profesní podpory pro jednotlivé metodické kabinety,
  • reflexe a diskuze mezipředmětových vazeb,
  • identifikace, komunikace a sdílení problémových míst daného předmětu/oboru na národní úrovni,
  • reflexe vývoje didaktiky daného předmětu/oboru a podněty ke zlepšení,
  • podněty ke sdílení kvalitních podpůrných výukových prostředků a dalších zdrojů vhodných pro daný předmět/obor,
  • doporučení pro rozvoj DVPP v daném předmětu/oblasti,
  • reflexe celostátních soutěží, olympiád a jiných klíčových akcí daného předmětu/oboru,
  • reflexe zahraničních zkušeností v oblasti didaktických postupů v daném předmětu/oboru,
  • analýza a reflexe dostupných informačních zdrojů daného oboru/předmětu,
  • reflexe podnětů ze stran krajské a oblastní úrovně kabinetů,
  • přenos informací a podnětů z národní úrovně na krajskou, a naopak reflektovat podněty z krajské úrovně, případně oblastní úrovně,
  • podněty pro tvorbu metodik a webinářů pro krajskou a oblastní úroveň kabinetů.