Dovolujeme se vás pozvat na odborný panel na téma:
Různorodost začínajících učitelů – podpůrné a pomáhající profese – měnící se role provázejících a uvádějících učitelů
10. 5. 2022 | 9:00 - 15:00 | online v ZOOM
Registrace do 9. 5. 2022 ZDE
Pojďte s námi diskutovat a nastavit výstupy panelu postavené na vašich zkušenostech ze školského prostředí a posunout problematiku „vstupujících začínajících učitelů do škol“ řešenou na úrovni MŠMT.
Program odborného panelu
- 9:00 – 9:15 Zahájení odborného panelu
- 9:15 I. blok – RŮZNORODOST ZAČÍNAJÍCÍCH UČITELŮ A JEJICH POTŘEB
- 9:15 – 9:45 Cesty k učitelské profesi: jak se proměňuje role provázejícího učitele?
- Blanka Vaculík Pravdová – Učitel naživo
- 9:45 – 10:35 Začínající učitel na střední odborné škole a učilišti – zkušenosti ze škol
- Jana Hrkalová – členka realizačního týmu klíčové aktivity Začínající učitel SYPO
- Jitka Kaplanová – garantka pilotáže, odborná asistentka Pedagogické fakulty, Univerzita Hradec Králové
- Michael Tesař – ředitel Střední školy elektrotechnické, Lipník nad Bečvou
- 10:35 – 10:50 Moderovaná diskuze ve skupinách, náměty na výstupy odborného panelu
- 10:50 – 11:00 Prezentace hlavních myšlenek ze skupinové diskuze
- 9:15 – 9:45 Cesty k učitelské profesi: jak se proměňuje role provázejícího učitele?
- 11:00 II. blok – PODPŮRNÉ PROFESE
- 11:00 – 11:15 Co přináší novela zákona o pedagogických pracovnících?
- Kateřina Dufková - Oddělení podpory pracovníků v regionálním školství MŠMT
- 11:15 – 11:45 Podpůrné profese pomáhající začínajícímu učiteli. Co by mohla přinést novela zákona o pedagogických pracovnících, kdyby…
- Dana Knotová – Ústav pedagogických věd MUNI
- 11:45 – 12:00 Moderovaná diskuze ve skupinách, náměty na výstupy odborného panelu
- 12:00 – 12:10 Prezentace hlavních myšlenek ze skupinové diskuze
- 11:00 – 11:15 Co přináší novela zákona o pedagogických pracovnících?
- 11:55 – 12:45 Polední přestávka
- 12:45 III. blok – PROVÁZEJÍCÍ A UVÁDĚJÍCÍ UČITEL
- 12:45 – 13:10 Uvádějící učitel, výběr, role v podpoře začínajících učitelů – diskuze aktérů
- Jiří Taufer, Václav Nádvorník – spolupracovníci klíčové aktivity Začínající učitel SYPO
- 13:10 – 13:40 Role provázejícího učitele a jeho podpora studentům učitelství na PdF UP
- Martina Fasnerová – Pedagogická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci
- 13:40 – 14:15 Spolupráce provázejícího a uvádějícího učitele – moderovaná diskuze
- Vít Beran – ředitel Základní školy Kunratice a provázející a uvádějící učitelé
- 14:15 – 14:30 Moderovaná diskuze ve skupinách, náměty na výstupy odborného panelu
- 14:30 – 14:40 Prezentace hlavních myšlenek ze skupinové diskuze
- 12:45 – 13:10 Uvádějící učitel, výběr, role v podpoře začínajících učitelů – diskuze aktérů
- 14:40 – 15:00 Shrnutí výstupů a závěr odborného panelu
Součástí každého příspěvku je prostor na položení otázek prezentujícím.
Dovolujeme se vás pozvat na odborný panel na téma:
Různorodost začínajících učitelů – podpůrné a pomáhající profese – měnící se role provázejících a uvádějících učitelů
10. 5. 2022 | 9:00 - 15:00 | online v ZOOM
Registrace do 9. 5. 2022 ZDE
Pojďte s námi diskutovat a nastavit výstupy panelu postavené na vašich zkušenostech ze školského prostředí a posunout problematiku „vstupujících začínajících učitelů do škol“ řešenou na úrovni MŠMT.
Program odborného panelu
- 9:00 – 9:15 Zahájení odborného panelu
- 9:15 I. blok – RŮZNORODOST ZAČÍNAJÍCÍCH UČITELŮ A JEJICH POTŘEB
- 9:15 – 9:45 Cesty k učitelské profesi: jak se proměňuje role provázejícího učitele?
- Blanka Vaculík Pravdová – Učitel naživo
- 9:45 – 10:35 Začínající učitel na střední odborné škole a učilišti – zkušenosti ze škol
- Jana Hrkalová – členka realizačního týmu klíčové aktivity Začínající učitel SYPO
- Jitka Kaplanová – garantka pilotáže, odborná asistentka Pedagogické fakulty, Univerzita Hradec Králové
- Michael Tesař – ředitel Střední školy elektrotechnické, Lipník nad Bečvou
- 10:35 – 10:50 Moderovaná diskuze ve skupinách, náměty na výstupy odborného panelu
- 10:50 – 11:00 Prezentace hlavních myšlenek ze skupinové diskuze
- 9:15 – 9:45 Cesty k učitelské profesi: jak se proměňuje role provázejícího učitele?
- 11:00 II. blok – PODPŮRNÉ PROFESE
- 11:00 – 11:15 Co přináší novela zákona o pedagogických pracovnících?
- Kateřina Dufková - Oddělení podpory pracovníků v regionálním školství MŠMT
- 11:15 – 11:45 Podpůrné profese pomáhající začínajícímu učiteli. Co by mohla přinést novela zákona o pedagogických pracovnících, kdyby…
- Dana Knotová – Ústav pedagogických věd MUNI
- 11:45 – 12:00 Moderovaná diskuze ve skupinách, náměty na výstupy odborného panelu
- 12:00 – 12:10 Prezentace hlavních myšlenek ze skupinové diskuze
- 11:00 – 11:15 Co přináší novela zákona o pedagogických pracovnících?
- 11:55 – 12:45 Polední přestávka
- 12:45 III. blok – PROVÁZEJÍCÍ A UVÁDĚJÍCÍ UČITEL
- 12:45 – 13:10 Uvádějící učitel, výběr, role v podpoře začínajících učitelů – diskuze aktérů
- Jiří Taufer, Václav Nádvorník – spolupracovníci klíčové aktivity Začínající učitel SYPO
- 13:10 – 13:40 Role provázejícího učitele a jeho podpora studentům učitelství na PdF UP
- Martina Fasnerová – Pedagogická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci
- 13:40 – 14:15 Spolupráce provázejícího a uvádějícího učitele – moderovaná diskuze
- Vít Beran – ředitel Základní školy Kunratice a provázející a uvádějící učitelé
- 14:15 – 14:30 Moderovaná diskuze ve skupinách, náměty na výstupy odborného panelu
- 14:30 – 14:40 Prezentace hlavních myšlenek ze skupinové diskuze
- 12:45 – 13:10 Uvádějící učitel, výběr, role v podpoře začínajících učitelů – diskuze aktérů
- 14:40 – 15:00 Shrnutí výstupů a závěr odborného panelu
Součástí každého příspěvku je prostor na položení otázek prezentujícím.
Podpora NPI ČR pedagogům při vzdělávání dětí-žáků cizinců
22. 4. 2022 • Rozhovor s Mgr. Halkou Smolovou Závorovou, ústřední metodičkou podpory pedagogických pracovníků pracujících s dětmi-žáky cizinci v NPI ČR, kde do její působnosti spadají zejména tyto oblasti: DVPP, adaptační koordinátoři, překladatelské a tlumočnické služby, ediční činnost, webový portál cizinci.npi.cz, koordinace krajských center podpory, síťovací aktivity a odborné poradenství v oblasti integrace dětí-žáků cizinců do českého jazykového prostředí, a Mgr. Miroslavou Sklenářovou, odbornou krajskou metodičkou projektu SYPO a krajskou koordinátorkou děti-žáci cizinci na krajském pracovišti v Plzni.
Základní školy, žáci-cizinci a děti z Ukrajiny
12. 4. 2022 • Rozhovor s PaedDr. Antonínem Herrmannem, ředitelem Masarykovy ZŠ v Plzni s více než třicetiletou učitelskou praxí, a Mgr. Lucií Sichingerovou, koordinátorkou vzdělávání cizinců a učitelkou českého jazyka na Masarykově ZŠ v Plzni, která se od roku 2016 zabývá problematikou začleňování žáků s OMJ do základního vzdělávání a výukou češtiny jako cizího jazyka a je spoluautorkou "Příručky pro adaptační koordinátory na ZŠ".
Děti-cizinci v českých školách, model SIOP pro úpravu výuky pro cizince
4. 4. 2022 • Rozhovor s Mgr. Kateřinou Young, Ph.D., která působí jako odborná asistentka na Katedře anglického jazyka FMV VŠE v Praze. V minulosti učila na českém gymnáziu a na česko-britské základní škole. V ČR vystudovala anglickou filologii a pak angličtinu pro 2. a 3. stupeň a pro cizince v USA, kde pracovala jako asistentka pedagoga, učitelka a koordinátorka programů pro cizince. V Anglii zaměřila své Ph.D. studium v pedagogice na hodnocení a testování cizích jazyků. Své zahraniční zkušeností se snaží vhodně skloubit s českým vzdělávacím prostředím.
Mateřské školy a děti z Ukrajiny
28. 3. 2022 • Rozhovor s Mgr. et Mgr. Evou Kuchyňkovou, ředitelkou Církevní MŠ Srdíčko v Praze a členkou Stálé konference ředitelů a Národního kabinetu Předškolní a prvostupňové vzdělávání.
Další informace
- Metodiky, vzdělávací materiály a orientace v naléhavých situacích Ukrajina.npi.cz
- Cizinci.npi.cz
- Nové znění vyhlášek 14/2005 (MŠ) a 48/2005 (ZŠ)
- Metodický materiál MŠMT pro MŠ a ZŠ k podpoře dětí/žáků cizinců
- Opatření ministra školství, mládeže a tělovýchovy, kterým se mění RVP PV
- Systém podpory dětí žáků cizinců v MŠ a ZŠ (videa)
- Krabička první záchrany včetně jednoduchých komunikačních karet
- Bezplatná publikace Hrou k jazykovým dovednostem dětí předškolního věku
- Webináře NPI na podporu integrace a jazyka
Podpora NPI ČR pedagogům při vzdělávání dětí-žáků cizinců
22. 4. 2022 • Rozhovor s Mgr. Halkou Smolovou Závorovou, ústřední metodičkou podpory pedagogických pracovníků pracujících s dětmi-žáky cizinci v NPI ČR, kde do její působnosti spadají zejména tyto oblasti: DVPP, adaptační koordinátoři, překladatelské a tlumočnické služby, ediční činnost, webový portál cizinci.npi.cz, koordinace krajských center podpory, síťovací aktivity a odborné poradenství v oblasti integrace dětí-žáků cizinců do českého jazykového prostředí, a Mgr. Miroslavou Sklenářovou, odbornou krajskou metodičkou projektu SYPO a krajskou koordinátorkou děti-žáci cizinci na krajském pracovišti v Plzni.
Základní školy, žáci-cizinci a děti z Ukrajiny
12. 4. 2022 • Rozhovor s PaedDr. Antonínem Herrmannem, ředitelem Masarykovy ZŠ v Plzni s více než třicetiletou učitelskou praxí, a Mgr. Lucií Sichingerovou, koordinátorkou vzdělávání cizinců a učitelkou českého jazyka na Masarykově ZŠ v Plzni, která se od roku 2016 zabývá problematikou začleňování žáků s OMJ do základního vzdělávání a výukou češtiny jako cizího jazyka a je spoluautorkou "Příručky pro adaptační koordinátory na ZŠ".
Děti-cizinci v českých školách, model SIOP pro úpravu výuky pro cizince
4. 4. 2022 • Rozhovor s Mgr. Kateřinou Young, Ph.D., která působí jako odborná asistentka na Katedře anglického jazyka FMV VŠE v Praze. V minulosti učila na českém gymnáziu a na česko-britské základní škole. V ČR vystudovala anglickou filologii a pak angličtinu pro 2. a 3. stupeň a pro cizince v USA, kde pracovala jako asistentka pedagoga, učitelka a koordinátorka programů pro cizince. V Anglii zaměřila své Ph.D. studium v pedagogice na hodnocení a testování cizích jazyků. Své zahraniční zkušeností se snaží vhodně skloubit s českým vzdělávacím prostředím.
Mateřské školy a děti z Ukrajiny
28. 3. 2022 • Rozhovor s Mgr. et Mgr. Evou Kuchyňkovou, ředitelkou Církevní MŠ Srdíčko v Praze a členkou Stálé konference ředitelů a Národního kabinetu Předškolní a prvostupňové vzdělávání.
Další informace
- Metodiky, vzdělávací materiály a orientace v naléhavých situacích Ukrajina.npi.cz
- Cizinci.npi.cz
- Nové znění vyhlášek 14/2005 (MŠ) a 48/2005 (ZŠ)
- Metodický materiál MŠMT pro MŠ a ZŠ k podpoře dětí/žáků cizinců
- Opatření ministra školství, mládeže a tělovýchovy, kterým se mění RVP PV
- Systém podpory dětí žáků cizinců v MŠ a ZŠ (videa)
- Krabička první záchrany včetně jednoduchých komunikačních karet
- Bezplatná publikace Hrou k jazykovým dovednostem dětí předškolního věku
- Webináře NPI na podporu integrace a jazyka
Vážené paní ředitelky a vážení páni ředitelé,
přijměte naše pozvání na tak trochu jinou konferenci.
Lázně pro ředitele
26. 4. 2022 | 9:00 - 16:00 | online v ZOOM
Pojďte s námi strávit jeden nikým nerušený den v online lázních.