Pozvánka na Mezinárodní konferenci budoucích akademických pracovníků

Dovolujeme si vás pozvat na Mezinárodní vědeckou konferenci budoucích akademických pracovníků, která se bude konat na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci ve dnech 8. – 9. 11. 2022. Program připravovaný na středu 9. 11. 2022 bude v rukách projektu SYPO a klíčové aktivity Začínající učitel. 

V dopolední společné části se účastníci seznámí se zkušenostmi a výsledky z pilotáže Modelu systému podpory začínajících učitelů. „Model systému podpory začínajících učitelů seznamuje školy s tzv. adaptačním obdobím, ukazuje konkrétní adaptační plány a příklady z praxe. Pilotáž, do které se zapojilo 150 škol, Model dál rozvinula a zdokonalila. Proto věříme, že si účastníci konference odnesou cennou inspiraci a aktuální poznatky o tom, jaké jsou možnosti nastavení adaptačního období ve školách,“ říká Monika Brodská, týmová manažerka klíčové aktivity Začínající učitel projektu SYPO.

V odpolední části si pak účastníci mohou vybrat jeden ze tří paralelně probíhajících workshopů, které se budou věnovat komunikačním dovednostem, poskytování zpětné vazby, práci s portfoliem žáka i pedagoga nebo sebereflexi vlastních dovedností. „Ačkoli je konference – alespoň dle názvu – určena zejména budoucím akademickým pracovníkům, myslím, že praktické workshopy zaujmou a obohatí i učitele zkušené,“ shrnuje Monika Brodská. Workshopy povedou ředitelé a zástupci ředitelů MŠ, ZŠ, SŠ a ZUŠ, kteří se na tvorbě Modelu podíleli. Počet míst na workshopy je omezen, proto je třeba přihlásit se předem. 

Registrace předem ZDE.

Workshop 1: Komunikační dovednosti začínajících učitelů, poskytování zpětné vazby – hodnocení výsledků vzdělávání  

Komunikace mezi učitelem a žákem je velice křehká a může poměrně hodně podpořit jejich vzájemný vztah i klima ve třídě, na druhou stranu může i hodně ublížit. Workshop bude zaměřen na poskytování zpětné vazby žákům k výsledkům jejich učení. Společně budeme sdílet své zkušenosti a uvedeme si také některé příklady z praxe. Vyvodíme jejich dopad na žákovo učení a stanovíme si společně pravidla, kterými bychom se chtěli řídit při poskytování zpětné vazby a v prostředí podporujícím učení žáků. 

Workshop 2: Co je to portfolio

Portfolio je pojem, o kterém se ve školství hodně mluví. V rámci workshopu se na něj podíváme z pohledů žáka a učitele. V rámci žákovského portfolia se zaměříme na jeho tak trochu opomíjenou část – studijní portfolio. Budeme tvořit návrhy, jak se dá studijní portfolio ve výuce využívat a jak by učitel mohl postupovat, když studijní portfolio učí své žáky tvořit. Z pohledu portfolia pedagoga si ukážeme možné přístupy k jeho vedení a argumenty proč portfolio mít. Ukážeme si, jak profesní portfolio využít jako nástroj sebereflexe a hlavně jako nástroj plánování vlastního dalšího profesního rozvoje. 

Workshop 3: Sebereflexe vlastních dovedností  

Workshop bude zaměřen na reflexi práce začínajícího učitele prostřednictvím různých sebehodnotících nástrojů. Bude představen sebehodnotící dotazník a balanční kruh. Účastníci si vyzkouší oba nástroje, pokusí se reflektovat své silné i slabé stránky, své úrovně jednotlivých kompetencí k pedagogické práci.