Dne 6. března se na pražském pracovišti NIDV uskutečnilo první kolokvium Národního kabinetu Informatika a ICT, který je realizovaný v rámci projektu Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů. Kolokvium představuje prostor pro setkávání členů Národního kabinetu, kteří se budou mimo jiné podílet na tvorbě Modelu systému profesní podpory, webinářů a definování témat pro podporu škol. Setkání se mimo jiné zúčastnila Mgr. Klára Bezděková, ředitelka odboru dalšího vzdělávání a péče o pedagogické pracovníky MŠMT.
Mgr. Klára Bezděková vyzdvihla důležitost projektu a zmínila jeho význam nejen pro současnost, ale zejména jeho přesah do budoucnosti. Zmínila, že kabinety navazují na pedagogická centra, která byla velmi cenná a byla zrušena v roce 2005. Podle jejího názoru poskytovala pedagogům prostor pro sdílení příkladů dobré praxe, prostor pro další učení se a prostor pro další profesní rozvoj. „Na tuto tradici by kabinety rády navázaly,“ shrnuje Mgr. Josef Slovák, týmový manažer klíčové aktivity Kabinety, a dodává: „Kabinet Informatika a ICT je o to důležitější, že bude přispívat k zavádění digitálních technologií do běžné výuky a bude napomáhat ke zvyšování digitální gramotnosti.“
V únoru 2019 proběhlo setkání Národního kabinetu Matematika a její aplikace, v březnu se uskuteční také první jednání Národního kabinetu Český jazyk a literatura (13. 3. 2019).
Mezi hlavní úlohy národního kabinetu bude patřit:
- sdílení klíčových informací a postupů v oblasti rozvoje daného předmětu nebo oboru s důrazem na didaktiku daného předmětu nebo oboru,
- reflexe a tvorba strategických dokumentů pro danou oblast,
- reflexe a sdílení mezioborových novinek, které mohou být přínosem pro daný předmět nebo oblast,
- tvorba Modelu systému profesní podpory pro jednotlivé metodické kabinety,
- reflexe a diskuze mezipředmětových vazeb,
- identifikace, komunikace a sdílení problémových míst daného předmětu/oboru na národní úrovni,
- reflexe vývoje didaktiky daného předmětu/oboru a podněty ke zlepšení,
- podněty ke sdílení kvalitních podpůrných výukových prostředků a dalších zdrojů vhodných pro daný předmět/obor,
- doporučení pro rozvoj DVPP v daném předmětu/oblasti,
- reflexe celostátních soutěží, olympiád a jiných klíčových akcí daného předmětu/oboru,
- reflexe zahraničních zkušeností v oblasti didaktických postupů v daném předmětu/oboru,
- analýza a reflexe dostupných informačních zdrojů daného oboru/předmětu,
- reflexe podnětů ze stran krajské a oblastní úrovně kabinetů,
- přenos informací a podnětů z národní úrovně na krajskou, a naopak reflektovat podněty z krajské úrovně, případně oblastní úrovně,
- podněty pro tvorbu metodik a webinářů pro krajskou a oblastní úroveň kabinetů.