První pololetí letošního školního roku probíhalo úplně jinak, než jsme zvyklí. Před školami je nelehký úkol hodnocení činnosti žáků, při kterém mají podle pokynů MŠMT zásadně přihlédnout k průběhu školního roku a k vysokému podílu online výuky. Jak to však konkrétně udělat? Jak hodnotit, pokud nemáte dostatek podkladů? Co vše zahrnout do hodnocení žáků? Jak zapojit do hodnocení žáky a rodiče? Kterým způsobem vlastně hodnotit – klasifikací, slovně nebo kombinací obou metod? Na co si dát pozor a co by mohlo fungovat?
Tři ředitelé tří škol v našem webináři ukázali, jak hodnocení ve svých školách řeší oni. Mimo jiné se shodli na tom, že neexistuje jeden zaručený návod a že současná situace představuje velkou příležitost pro jakousi inventuru v hodnocení. Ředitelům, učitelům, ale i žákům a rodičům dává možnost přemýšlet o významu hodnocení a jeho smyslu pro všechny zúčastněné.
Své zkušenosti ve webináři sdílí:
- Karel Derfl, ředitel menší vesnické školy ZŠ a MŠ Chraštice, předseda sdružení Trvalá obnova školy, které pomáhá zapojeným ředitelům, aby se necítili ve svém snažení osamoceni, dále je průvodcem programu Ředitel naživo.
- Pavel Škramlík, ředitel Sportovní soukromé základní školy v Litvínově, zároveň mentor a kouč a spolupracovník Akademie Libchavy.
- Petr Jíša, ředitel větší ZŠ Vorlina ve Vlašimi a spolupracovník NPI v projektu SYPO, kde se podílí na tvorbě modelu podpory ředitelů.
Dokumenty, které mohou pomoci:
- ZŠ a MŠ Chraštice
- SSZŠ Litvínov
- MŠMT
- Učitelská platforma