To, co jsme v posledních dvou měsících viděly učitele dělat, nám nejde nazvat jinak, než jako nadlidské úsilí a energie. Zvládnout takový obrat v situaci, ve které se okolnosti měnily každou chvíli, to chce kuráž a velkou flexibilitu. Víme jak důležitý je pocit sounáležitosti, a tak jsme v tom všem nechtěly nechat učitele samotné, stejně jako oni nechtějí nechat samotné děti, a protože práci pedagogů obdivujeme a rády ji podporujeme, rozhodly jsme se vytvořit materiál, který má za úkol usnadnit pedagogům návrat dětí do škol.

Nerozumíme hygienickým požadavkům, ani metodologii výuky, zato rozumíme dobře krizím, dětskému prožívání a skupinové dynamice. Připravily jsme pro vás materiál, kde najdete popsáno to, co můžete od dětí při jejich návratu očekávat. Jaké reakce je v této nenormální situaci možné považovat za normální a kdy naopak zbystřit. Píšeme i o časových obdobích v budoucnosti, kdy se možná chování dětí může proměňovat a také navrhujeme aktivity, které můžeme využít.

Text je doplněn o grafiky krizových plánů pro návrat dětí a práci v dalším roce, který je významným časovým obdobím, ve kterém bychom měli být o něco citlivější a vnímavější. A to ať už k dětem, tak i sami k sobě. Naším přáním je, aby materiál pomohl nejen dětem, ale aby i pedagogy podpořil v péči o ten nejcennější pracovní nástroj, který ve své profesi mají, o sebe.  

Autorkami materiálu Až se sejdeme ve škole jsou Mgr. Tereza Berková a Mgr. Sylvie Stretti.


Autorka: Mgr. Tereza Berková

Zpět