Co pro vás znamená pojem „začínající učitel“? Momentálně náplň mého života. Od září jsem to totiž já – začala jsem učit na ZŠ Strossmayerovo náměstí v Praze český jazyk a literaturu. Tento nový životní stav s sebou přinesl a stále přináší plno nových a zajímavých zkušenos…
Prof. PhDr. Milan Pol, CSc.: Podpora by měla být přirozenou součástí práce každého profesionála
10. 9. 2019V čem spatřujete přínosy projektu SYPO a proč jste se vy osobně rozhodl do projektu zapojit? Projekt SYPO si klade za cíl výrazně podpořit ucelenost systému profesního rozvoje učitelů a ředitelů škol, což považuji za velmi potřebné. Oceňuji, že projekt je dostatečně ambiciózní, míří na r…
Jaký dopad mohou mít metodické kabinety na všechny učitele, tedy i ty, kteří nejsou do kabinetů přímo zapojeni? Jak mohou kabinety ovlivnit jejich práci? Jeden z hlavních cílů kabinetů vidím ve vyhledávání a propagaci zajímavých aktivit z učitelské praxe. Ve školách pracu…
Jaký dopad mohou mít metodické kabinety na všechny učitele, tedy i na ty, kteří nejsou do kabinetů přímo zapojeni? Jak mohou kabinety ovlivnit jejich práci? Metodické kabinety jsou profesní společenství učitelů, která podpoří činnosti jednotlivých učitelů od té nejnižší, …
Mgr. et Mgr. Jana Kovářová je ředitelkou MŠ v Lukách Rakovník. Kromě toho je od roku 2018 aktivně zapojena v klíčové aktivitě Začínající učitel projektu SYPO. Od letošního roku je také členkou Stálé konference ředitelů. Jaké jsou podle vás úkoly ředitelky při uvád…
Začínající učitel je v českém školství ohrožený druh, minimálně jako rys ostrovid. Ne snad, že by byl ohrožen přímo na životě, i když i to by se mohlo občas zdát, ať již během samotné výuky, případně při vykonávání dozoru na školních chodbách. Ty si totiž mnohdy nezadají s tou největší bitev…
Petr Pýcha (1972) letos získal Českého lva za scénář k filmu Všechno bude. Kromě toho, že je autorem divadelních, rozhlasových a filmových scénářů, zvoníkem nebo včelařem, je také učitelem na Gymnáziu Ivana Olbrachta v severočeských Semilech. Jaké byly jeho začátky …
Co pro vás představují metodické kabinety? Metodické kabinety představují prostor pro setkávání učitelů stejných aprobací napříč školami i regiony. V kabinetech bude docházet mimo jiné k seznamování se s novinkami v jednotlivých oborových didaktikách nebo ke sdílení zkuše…
Mgr. Bc. Martina Hovorková: Nároky na ředitele jsou obrovské, proto jim nabízíme profesní podporu.
13. 2. 2019Co je to Stálá konference ředitelů? Stálá konference ředitelů (dále jen SKŘ) představuje prostor pro sdílení zkušeností a další profesní rozvoj. Je určena pro ředitele a zástupce ředitelů mateřských, základních, středních, vyšších odborných a základních uměleckých škol. Zapojí se také zás…