Tiskové zprávy

Dovolujeme si vás pozvat na mezinárodní konferenci NPI ČR a projektu SYPO, která se bude věnovat začínajícím učitelům v českých školách. Na konferenci se dozvíte, jaké výsledky přinesla první pilotáž Modelu systému podpory začínajících učitelů projektu SYPO a jaké zkušenosti mají s a…

Praha, 15. 9. 2020 Národní pedagogický institut ČR zveřejňuje prostřednictvím svého projektu SYPO (Systém podpory profesního rozvoje pro učitele a ředitele) nové webináře týkající se oborových didaktik. Webináře jsou určeny pro učitele českého jazyka, matematika a ICT a doplňují p…

Webináře projektu SYPO, které se týkají online výuky, se postupně přizpůsobovaly vývoji situace v českém školství. Po webinářích o nastavení on-line výuky, které pedagogové hledali bezprostředně po zavření škol, se témata měnila. Mezi nejsledovanější patřily rady a tipy k tvorbě píse…

Projekt Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) připravil odborný panel na téma Současná vzdálená výuka a my všichni tak trochu jako „začínající učitelé“. Odborný panel se bude konat online dne 11. 6. 2020 od 10:00 do 16:…

Webináře projektu SYPO, které se týkají online výuky, se přizpůsobují vývoji situace v českém školství. Po webinářích o nastavení online výuky, které pedagogové hledali bezprostředně po zavření škol, se témata mění. Učitele zajímají například přípravy interaktivních materiálů nebo ch…

Praha, 4. 5. 2020 Projekt Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) se v době zavřených škol stále intenzivně zabývá tím, jak školám pomoci s online výukou. Připravuje bezplatné webináře

Projekt Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů pokračuje v pomoci pedagogům v době uzavření škol. Kromě webinářů k online výuce, které vysílá denně a které mají tisícové sledovanosti, spouští nové také blog

Projekt Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) minulý týden zahájil sérii vzdělávacích videí pro učitele, jejichž cílem je seznámit je s možnostmi výuky a komunikace s žáky, rodiči i kolegy online. Videa pro libovolný počet účastníků jsou zdarma a jejich součástí…

Odborný panel projektu Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO), který se koná 27. 2. 2020 na centrálním pracovišti Národního pedagogického institutu České republiky (NPI ČR) v Praze, bude pro velký zájem účastníků přenášen živě a později bude také zveřejněn jeho z…

Projekt Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů hledá do nově vznikajících národních kabinetů zástupce z řad učitelů a ředitelů. Po matematice, českém jazyku a ICT začnou fungovat metodické kabinety Předškolního vzdělávání, Prvostupňového vzdělávání a Přírodovědného vzdě…

Tématem dvoudenní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Začínající učitel II budou aspekty a problémy přípravy budoucích učitelů a adaptačního procesu z pohledu českého a zahraničního školství. Konferenční část, která proběhne 3. p…

Praha, 6. 11. 2019 Projekt Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) do praxe znovu zavádí historicky ověřené metodické kabinety. Začíná s národními a krajskými metodickými kabinety matematika a její aplikace, informatika a ICT a český jazyk a literatura. Dosud s…

Praha, 6. 11. 2019 Projekt Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) pokračuje v aktivní podpoře všech učitelů a ředitelů MŠ, ZŠ, SŠ, SOŠ a ZUŠ. Všem školám poskytuje zdarma ICT podporu, která je podle vyjádření škol potřebná v 78,5 % z nich. Na ICT metodiky SYPO…

Projekt SYPO nabízí učitelům, do jejichž aprobace patří český jazyk, matematika nebo informatika, webové semináře zaměřené na aktuální informace či nové trendy v jednotlivých oborech a oborových didaktikách. Na výběru témat se podílejí členové nově vzniklých metodických kabinetů, ted…

Praha, 19. 6. 2019 Školy by rády do výuky zaváděly více digitálních technologií, mnohdy však neví, kde začít. Podporu a pomoc v oblasti digitálního vzdělávání by uvítalo téměř 80 % škol. Mezi nejčastější překážky zavedení ICT do výuky patří podle zástupců škol obavy pedagogů z pro…

Školy, ve kterých bude příští rok působit alespoň jeden začínající učitel a které měly zájem o profesní podporu při jeho zapojení do praxe, se mohly hlásit do pilotáže Modelu sytému podpory začínajících učitelů aktivity Začínající učitel projektu Systém podpory profesního rozvoje uči…

Přibližně 80 % začínajících učitelů se může při zahájení praxe spolehnout na pomoc uvádějícího učitele. Začínající učitelé nejčastěji potřebují poradit s kázeňskými problémy (53,5 %), s vedením školní dokumentace (52,8 %) nebo s hodnocením žáků (40,1 %). Vyplývá to ze šetření, které …