Hlavní úlohy národního kabinetu
- Sdílení klíčových informací a postupů v oblasti rozvoje daného předmětu/oboru s důrazem na didaktiku,
- plnění aktuálních úkolů, zadaných MŠMT, podpora pedagogických pracovníků při realizaci revizí RVP,
- reflexe a tvorba strategických dokumentů pro danou oblast,
- reflexe a sdílení mezioborových novinek, které mohou být přínosem pro daný předmět/oblast,
- tvorba Modelu systému profesní podpory pro jednotlivé metodické kabinety,
- reflexe a diskuze mezipředmětových vazeb,
- identifikace, komunikace a sdílení problémových míst daného předmětu/oboru na národní úrovni,
- reflexe vývoje didaktiky daného předmětu/oboru a podněty ke zlepšení,
- podněty ke sdílení kvalitních podpůrných výukových prostředků a dalších zdrojů vhodných pro daný předmět/obor,
- doporučení pro rozvoj DVPP v daném předmětu/oboru,
- reflexe celostátních soutěží, olympiád a jiných klíčových akcí daného předmětu/oboru,
- reflexe zahraničních zkušeností v oblasti didaktických postupů v daném předmětu/oboru,
- analýza a reflexe dostupných informačních zdrojů daného předmětu/oboru,
- reflexe podnětů ze stran krajské a oblastní úrovně kabinetů,
- přenos informací a podnětů z národní úrovně na krajskou, a naopak reflektovat podněty z krajské úrovně, případně oblastní úrovně,
- podněty pro tvorbu metodik a webinářů pro krajskou a oblastní úroveň kabinetů.