Hlavní úlohy národního kabinetu

  • Sdílení klíčových informací a postupů v oblasti rozvoje daného předmětu/oboru s důrazem na didaktiku,
  • plnění aktuálních úkolů, zadaných MŠMT, podpora pedagogických pracovníků při realizaci revizí RVP,
  • reflexe a tvorba strategických dokumentů pro danou oblast,
  • reflexe a sdílení mezioborových novinek, které mohou být přínosem pro daný předmět/oblast,
  • tvorba Modelu systému profesní podpory pro jednotlivé metodické kabinety,
  • reflexe a diskuze mezipředmětových vazeb,
  • identifikace, komunikace a sdílení problémových míst daného předmětu/oboru na národní úrovni,
  • reflexe vývoje didaktiky daného předmětu/oboru a podněty ke zlepšení,
  • podněty ke sdílení kvalitních podpůrných výukových prostředků a dalších zdrojů vhodných pro daný předmět/obor,
  • doporučení pro rozvoj DVPP v daném předmětu/oboru,
  • reflexe celostátních soutěží, olympiád a jiných klíčových akcí daného předmětu/oboru,
  • reflexe zahraničních zkušeností v oblasti didaktických postupů v daném předmětu/oboru,
  • analýza a reflexe dostupných informačních zdrojů daného předmětu/oboru,
  • reflexe podnětů ze stran krajské a oblastní úrovně kabinetů,
  • přenos informací a podnětů z národní úrovně na krajskou, a naopak reflektovat podněty z krajské úrovně, případně oblastní úrovně,
  • podněty pro tvorbu metodik a webinářů pro krajskou a oblastní úroveň kabinetů.