|
|
Lektoři: Mgr. Bc. Věra Šimečková, Mgr. Libor Skala Anotace: Webinář provede začínajícího učitele celým procesem práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, včetně žáků nadaných. Účastníci budou seznámeni s tím, jak postupovat, když u žáka rozpoznají dílčí oslabení výkonu, projevy specifických poruch učení či chování. Dále získají informace, co lze vyčíst z doporučení školského poradenského zařízení, jak vypracovat individuální vzdělávací plán či jak nastavit spolupráci s asistentem pedagoga a ostatními pedagogy, kteří se na vzdělávání žáka podílejí. |
|
|
|
Lektoři: Mgr. Bc. Martin Ševčík, Ing. Bc. Václav Nádvorník, Ph.D. Anotace: Hodnocení je nedílnou součástí lidských dějin a speciálně ve škole má stále své místo. V českých školách je většinová tradice hodnotit práci žáka na škále od 1 do 5. Kdo jiný by měl tradice doplňovat a měnit, než "nová krev". Webinář nemá za cíl tradici známek rušit, pouze doplnit i jiné formy hodnocení, které mohou být realizovány společně. Také bude zmíněn rozdíl mezi sumativním a formativním hodnocením s možnými příklady, jak tato hodnocení využívat společně. Zvláštní částí budou možnosti sebehodnocení žáka, které považujeme za nedílnou součást každého zásadního hodnocení. V rámci webináře budou ukázány konkrétní sebehodnotící metody získané při výuce na prvním i druhém stupni ZŠ. Prostor bude i pro případné otázky. |
|
|
|
Lektoři: Mgr. Libor Skala, Ing. Bc. Václav Nádvorník, Ph.D. Anotace: Setkali jste se s náročnou komunikační situací s rodiči, nebo se takovýchto situací obáváte? Webinář přináší ukázky ze školské praxe a zároveň nabízí možnosti jejich řešení. Začínající učitel se seznámí s některými typickými náročnými situacemi, které se týkají například nevhodného chování, zhoršení prospěchu, návrhu na provedení diagnostiky v poradenském zařízení nebo řešení konfliktní situace, která vznikla z nedostatku informací či jejich zkreslení. Dále si připomeneme, kdo má a kdo nemá právo na informace o prospěchu a chování dětí. |
|
|
|
Lektoři: Mgr. Bc. Věra Šimečková, Mgr. Libor Skala Anotace: Webináře jsou připravovány se zaměřením na podporu začínajících učitelů. Obsah webinářů je zaměřen na klíčová témata, která učitelé při vstupu do praxe nejčastěji řeší a které vzešla ze spolupráce se začínajícími učiteli v KA Začínající učitel. Komunikace s rodiči – nejen při třídní schůzce: Začínající učitelé se seznámí s různými způsoby komunikace s rodiči i s jejich výhodami či úskalími, ujasní si, co v rozhovoru s rodičem zdůraznit a na co si dát naopak pozor, jak efektivně nastavit partnerskou spolupráci. Rozpoznají problémového jedince a dozví se, jaké jsou vhodné způsoby komunikace s ním. Pokud se začínající učitelé stanou třídními učiteli, mohou se inspirovat pravidly pro přípravu a uskutečnění třídních schůzek a konzultací. Získají informace, na co při přípravě schůzek nezapomenout, jak je vést, jak zajistit bezpečné prostředí pro rodiče i sebe sama a co je ještě potřeba pro jejich realizaci zajistit. |
|
|
|
Lektorky: PhDr. Romana Lisnerová, Ph.D., RNDr. Jana Hrkalová Anotace: Webinář přináší pohled do prostředí škol zapojených do ověřování systémové podpory začínajících učitelů. V úvodu pojmenujeme hlavní fenomény dvouletého adaptačního období začínajícího učitele a následně si společně se začínajícími učiteli odpovíme na otázky týkající se jejich spolupráce s uvádějícími učiteli i s vedením školy. Dozvíme se také, co se začínajícím učitelům osvědčilo v prvních měsících jejich učitelské praxe a jaký vidí přínos společných setkávání v triádách: začínající učitel – uvádějící učitel – ředitel školy. V závěru přinese každý ze čtyř začínajících učitelů jedno doporučení či vzkaz pro své kolegy, kteří se do učitelské praxe teprve chystají. |
|
|
|
Lektoři: Mgr. Libor Skala, Mgr. Bc. Věra Šimečková Anotace: Webinář přináší pohled do prostředí škol zapojených do ověřování systémové podpory začínajících učitelů. V úvodu pojmenujeme hlavní fenomény dvouletého adaptačního období začínajícího učitele a následně si společně s uvádějícími učiteli odpovíme na otázky týkající se jejich spolupráce se začínajícím kolegou i s vedením školy. Dozvíme se také, co se uvádějícím učitelům osvědčilo a jaký vidí přínos společných setkávání v triádách: začínající učitel – uvádějící učitel – ředitel školy. V závěru přinese uvádějící učitel doporučení či vzkaz pro své kolegy. |
|
|
|
Lektorky: PhDr. Romana Lisnerová, Ph.D., RNDr. Jana Hrkalová Anotace: Webinář přináší pohled do prostředí škol zapojených do ověřování systémové podpory začínajících učitelů. V úvodu pojmenujeme hlavní fenomény dvouletého adaptačního období začínajícího učitele a následně si společně se začínajícími učiteli odpovíme na otázky týkající se jejich spolupráce s uvádějícími učiteli i s vedením školy. Dozvíme se také, co se začínajícím učitelům osvědčilo v prvních měsících jejich učitelské praxe a jaký vidí přínos společných setkávání v triádách: začínající učitel – uvádějící učitel – ředitel školy. V závěru přinese každý ze čtyř začínajících učitelů jedno doporučení či vzkaz pro své kolegy, kteří se do učitelské praxe teprve chystají. |
Zpět
Spolupracujeme
![]() |
Učitelská platforma je profesním sdružením učitelek a učitelů MŠ, ZŠ, SŠ, VOŠ a ZUŠ, kteří se spojili s cílem zlepšit podmínky učitelské práce a kvality výuky. |
![]() |
Na platformě Začni učit pomáháme těm, které láká kariéra pedagoga nebo už začínají učit. Věříme totiž, že jen spokojení a motivovaní učitelé mohou mít spokojené a motivované žáky. |