Distanční výuka je pojem, který je v současnosti skloňován ve všech pádech a je pravděpodobné, že se s touto formou výuky budeme setkávat i v budoucnosti. Přestože je od prezenční výuky v mnoha ohledech odlišná, didaktika distančního vzdělávání v českém pojetí zatím neexistuje. Každý učitel se s tímto novým požadavkem vyrovnává v rámci svých možností a podle potřeb svých žáků. Důležitou roli sehrává nastavení podmínek v dané škole. Z mnoha důvodů se jako nejkomplikovanější jeví distanční vzdělávání v 1. třídě základní školy. Podělíme se s vámi o konkrétní zkušenosti učitelů 1. ročníku. Představíme vám jednu z možností, jak lze výuku organizovat, aby celá zodpovědnost za vzdělávání dětí nebyla přenesena na rodiče. Ukážeme, jaké technické i netechnické pomůcky a prostředky se nám osvědčily a samozřejmě zmíníme i překážky, které je nutné překonávat. Na závěr nabídneme několik osvědčených tipů pro plánování distanční výuky a pro přípravu online hodiny, které jsou využitelné pro všechny ročníky 1. stupně.