|
|
Lektorka: PaedDr. Jiří Rozehnal Anotace: Kolegyně a kolegové, pojďme se společně zamyslet nad některými otázkami, které souvisí s finanční gramotností (FG). Jaké je současné začlenění FG v RVP? Má rovnice FG = matematika to správné řešení? Stačí nám dobrá znalost procent, abychom byli finančně gramotní? Kdy přestává fungovat tzv. selský rozum? Webinář nabídne praktické ukázky vhodných úloh a činností vedoucích k posílení FG na 1. stupni ZŠ. |
|
|
|
Lektorka: RNDr. Jitka Rambousková Anotace: Matematika přímo vybízí k využívání robotických pomůcek a algoritmizace při rozvoji digitální gramotnosti. Na webináři si představíme především praktické ukázky jejich využití na konkrétních tématech z aritmetiky i geometrie pro 1. a 2. stupeň ZŠ. Předvedeme si možnosti některých robotických pomůcek nebo jejich simulátorů, které lze snadno začlenit do výuky. |
|
|
|
Lektor: Mgr. Josef Bobek Anotace: Seminář je zaměřen na slovní úlohy a jejich nezastupitelný význam ve výuce matematiky na středních školách všech typů (obory E, H, L, M i K). Ukáže slovní úlohy jako nástroj výuky matematiky zejména na středních odborných školách a zdůrazní zároveň úzký vztah mezi různými předměty (odbornými i všeobecnými). Poukáže také na nutnost rozvoje čtenářské gramotnosti, aby žáci byli schopni porozumět zadání, byli schopni vytřídit informace a správně formulovali a vyhodnocovali řešení úlohy. |
|
|
|
Lektorka: prof. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D. Anotace: Algebraické výrazy a jejich úpravy představují jedno z kritických míst matematiky 2. stupně. Pro řadu žáků je vysoký stupeň abstrakce překážkou pro další poznávání matematiky. Pro zvládnutí tohoto tématu je žádoucí, aby žáci pochopili logiku, jakou se řídí pravidla manipulace s výrazy. Jedna z možností spočívá ve využití geometrii, konkrétně pojmu obsah, a to prostřednictvím tzv. algebraických dlaždic. Webinář představí možnosti a rizika tohoto didaktického prostředí. |
|
|
|
Lektorky: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D., Mgr. Magdalena Málková Anotace: Diferenciace řeší například, jak pracovat s inkludovanými žáky, jak podpořit rozvoj nadaných žáků, jak pracovat s cizinci, s žáky s poruchami pozornost a chování atd. Části webináře budou proto následující:
|
|
|
|
Lektorky: Mgr. Sylva Peclinovská, Ph.D., Mgr. Tereza Kottová Anotace: Na základě konkrétních ukázek a návrhů do praxe se zaměříme na formativní hodnocení z dlouhodobější perspektivy. Zajímat nás bude jeho vliv na proces učení a rozvoj žáka, a to nejen po stránce kognitivní, ale i osobnostní. Spolu s osvojováním obsahu učiva matematiky se tedy žák může plně rozvíjet také v mnoha dalších oblastech klíčových kompetencí. Ve webináři tak otevřeme i náročnější témata jako jsou cíle a kritéria hodnocení, autonomie poznávání, zpětná vazba a sebehodnocení nebo vrstevnické učení. |
|
|
|
Lektor: Mgr. Tomáš Chrobák Anotace: Webinář Gradované úlohy na ZŠ, SŠ seznámí účastníky se způsoby, jak připravovat gradované úlohy v matematice, jak je používat ve výuce. Nabídne také možnosti jejich vyhodnocení. |
|
|
|
Lektor: Mgr. Miroslav Staněk Anotace: Jedním z hlavních cílů matematického vzdělávání je naučit žáky používat matematické myšlení, znalosti matematických nástrojů a dovednost k řešení problémů v různých každodenních situacích v běžném životě, při výkonu povolání i celoživotním učení. Matematika poskytuje nástroje k řešení problémů a naopak řešení problémů rozvíjí matematické kompetence žáka a toto vše rozvíjí mentální schopnosti žáků. Vědomí významu matematických kompetencí a jejich uplatnitelnost v praxi, což je na odborných školách klíčové, má rozhodující motivační efekt. Webinář na konkrétních příkladech ukáže některé možnosti gramotnostně pojaté výuky matematiky na odborných školách se zaměřením na CUN (komplexní, neznámé a nerutinní) úlohy a jejich řešení, které se v běžných učebnicích a sbírkách nevyskytují. |
|
|
|
Lektor: Mgr. Tomáš Zadražil Anotace: V dnešní době existuje celá řada edukačních aktivit a strategií, které mohou v konjunkci s vhodně zvolenou aplikací přetvořit smartphone ve vysoce efektivní učební pomůcku. V rámci webináře se zaměříme obzvláště na aplikace zprostředkovávající elektronické hlasování jakožto nástroj okamžité zpětné vazby pro žáky i učitele. Paralelně s tímto si ukážeme celou řadu dalších aktivit, které zvolené aplikace umožňují a které primárně vedou k aktivizaci žáků a k celkovému navýšení interakce ve třídě. |
|
|
|
Lektoři: Mgr. Monika Olšáková, Mgr. Tomáš Chrobák Anotace: Webinář nabídne porozumění hodnocení ve formativní funkci. Objasníme si, v čem nám hodnocení může pomoci k tomu, aby se žáci učili vzhledem k tzv. zóně jejich nejbližšího vývoje a vzhledem k cílům učení. Seznámíme se s pojetím podle D. Williama, s jednotlivými strategiemi a technikami, které si doložíme ukázkami z vyučovacích hodin (například stanovení kritérií, příprava a řízení diskuze, zpětná vazby, sebehodnocení aj.). Ukážeme si, jak hodnocení pomáhá učiteli v dalších krocích plánování své výuky stejně tak i žákovi k tomu, aby se stal zodpovědný za své učení. Posoudíme užitečnost a efektivitu hodnocení vzhledem k výuce na ZŠ. Budeme formativní hodnocení brát spíše jako „vnímavé učení“, které může být učiteli cenným nástrojem pro podávání zpětné vazby tak, aby žáci věřili, že na jejím základě se mohou zlepšit. |
|
|
|
Lektorka: Mgr. Pavla Sýkorová Anotace: Webinář je zaměřen na konkrétní ukázky hlavolamů, logických, on-line a deskových her, které mohou inspirovat učitele matematiky k jejich zařazení do výuky na základní škole. Představeny budou možnosti a důvody jejich využívání v různých částech vyučovací hodiny, struktura didaktické hry a různé typy her. Během webináře účastníci získají také náměty pro tvorbu vlastních aktivit a her. |
|
|
|
Lektorky: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D., Mgr. Magdalena Málková Anotace: Webinář představí propedeutiku i výuku násobení na 1. stupni ZŠ. Účastníci se seznámí s pomůckami, které mohou pomoci při výuce násobení, vyzkouší si některé další způsoby výuky násobení, jako např. indické násobení, násobení v Montessori matematice, Hejného metodě, propojení na geometrické představy, slovní úlohy s různými kontexty (zlomky, procenta, kombinatorika) apod. Na webináři se účastníci seznámí s možnými potížemi při výuce násobení (formalismy, kritická místa) a následnou reedukací. |
|
|
|
Lektorky: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D., PhDr. Jana Slezáková, Ph.D. Anotace: Rovnice jsou klíčovým učivem matematiky 2. stupně ZŠ. Je to učivo obtížné (v historii se myšlenka rovnic a jejich řešení vyvíjela více než 800 let) a žáci ho často uchopují nácvikem procedur. Čím obtížnější je učivo, tím je důležitější jeho propedeutická etapa. Ta by se měla odehrát na 1. stupni ZŠ. Ve webináři nabídneme různé oblasti, kontexty, úlohy, které vedou k vyvolání potřeby u žáka použít znak pro neznámou a matematicky popsat situaci danou v úloze. |
|
|
|
Lektor: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D., Mgr. Sylva Peclinovská, Ph.D. Anotace: Učivo o zlomcích patří k těm obtížnějším na 2. st. ZŠ. Velice často mají žáci problémy s porozuměním zlomkům, učí se zpaměti prcedury, jak provádět se zlomky různé operace a v jejich mysli tak vznikají formální poznatky. Obvyklou příčinou toho je příliš krátká propedeutická etapa. Během webináře se seznámíme, kdy je vhodné začít budovat představy žáků o zlomcích, jak je rozvíjet a s jakými modely zlomků je vhodné pracovat. |
|
|
|
Lektor: Mgr. Martin Krynický Anotace: Jak se učíme je kniha amerického vědeckého reportéra z New York Times z roku 2014, která vyšla v českém překladu v roce 2015 v nakladatelství BizBooks (Albatros Media). Autor v ní shrnuje dosavadní poznatky z oblasti výzkumu lidské paměti a procesu učení, na jejich základě se pak snaží formulovat praktické a použitelné rady, jak své učení zefektivnit. Během webináře si projdeme hlavní doporučení knihy, ukážeme si funkci programu Anki pro “spaced repetition - rozložené opakování”, který využívá poznatků o vlastnostech lidské paměti k tomu, aby vhodně rozloženým opakováním napomohl trvalému zapamatování informací. Na závěr se zmíníme o hlavní myšlence knihy Myšlení rychlé a pomalé od Daniela Kahnemana a důsledky, které by mohla mít pro výuku matematiky. |
|
|
|
Lektorka: prof. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D. Anotace: Schopnost žáků řešit slovní úlohy s porozuměním je pro ně výhodná nejen ve škole, ale i při řešení problémů z každodenního života. Žáci jsou však v řešení slovních úloh často neúspěšní, a to z různých důvodů. Přirozeně tomu tak může být proto, že nezvládají matematizaci slovní úlohy – nedovedou vytvořit matematický model situace. Jinou možnou příčinou je tendence k používání povrchových strategií řešení, kdy se žáci nepokusí o představu situace a snaží se na matematický model slovní úlohy usoudit z různých povrchových aspektů zadání slovní úlohy. V rámci webináře budou představeny některé strategie vyučování slovních úloh, které se ve výzkumu ukázaly jako účinné. |
|
|
|
Lektorka: Mgr. Jana Hanušová Anotace: CNa webináři se společně zamyslíme nad tím, co rozumíme matematickou gramotností a jak se daří rozvíjet ji na střední škole. Seznámíme se s definicí matematické gramotnosti, podle které jsou koncipovány mezinárodní srovnávací testy PISA pro žáky devátých ročníků. Uvedeme rovněž vymezení tak zvané funkční matematické gramotnosti v rámci činnosti České školní inspekce. V této souvislosti zmíníme indikátory, které jsou v hodinách sledovány. Na konkrétních situacích z výuky budeme zvažovat, jak se daří matematickou gramotnost rozvíjet na středních školách. Zamyslíme se nad náměty na činnosti v hodinách, které umožňují přesunutí zodpovědnosti z učitele na žáka, zviditelňují myšlenkové pochody žáků. Uvedeme úlohy vhodné pro diferencovanou výuku. |
|
|
|
Lektor: Mgr. František Procházka Anotace: WCílem webináře je pomoci učitelům matematiky vyučujících na SOŠ obory E s výběrem vhodných příkladů a volbou metod jejich řešení uzpůsobených podmínkám výuky. V těchto oborech se od doby vydání RVP významně změnilo složení žákovských skupin. Vzdělávají se zde ve větší míře žáci s lehkým mentálním postižením, žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, žáci, kteří nesplnili podmínky pro přijetí do oborů H a žáci, kteří neuspěli v některém z oborů H a přestoupili do oboru E. Na aktuální požadavky na vzdělávání žáků však musí učitelé reagovat, upravit své didaktické postupy a posunout své akcenty na stěžejní témata a jejich zaměření na aplikace potřebné v občanském životě a v oboru vzdělání žáků. Je obtížné dostát všem požadavkům na vzdělávání ve skupinách žáků s tak rozdílnými předpoklady, kdy jen z části mohou učitelé využít své předchozí zkušenosti. Webinář se zaměřuje na typové úlohy a metodiku jejich řešení. Lektor na základě svých zkušeností komentuje výběr úlohy, její náročnost a možnosti postupu řešení s ohledem na různé typy žáků. Na závěr upozorní na vhodné publikace a zdroje řešených úloh k tématu webináře. |
|
|
|
Lektorky: PhDr. Jana Slezáková, Ph.D., Mgr. Sylva Peclinovská, Ph.D. Anotace: Budeme hledat odpověď na otázku položenou v názvu webináře. Nabídneme ukázky dobré praxe (příběhy, žákovská řešení). Vyvodíme principy, které vedou žáky směrem ke zobecnění jistého matematickéhu vztahu. Samotného zobecnění nemusí dosáhnout všichni žáci, ale každý dostane příležitost se posunout na své momentální maximum v dané oblasti matematiky. |
|
|
|
Lektorka: Mgr. Pavla Sýkorová Anotace: Webinář je zaměřen na praktické nápady do hodin finanční matematiky na základní škole. Během webináře se účastníci seznámí s doporučovanými tématy, základními pojmy i metodickými pokyny, jak jednotlivá témata do výuky zařadit, získají náměty pro tvorbu vlastních aktivit z oblasti cenové, peněžní a rozpočtové gramotnosti. Představeny budou názorné praktické příklady a situace, se kterými se mohou žáci setkat v reálném životě, vhodné aplikace a on-line zdroje. |
|
|
|
Lektorka: prof. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D. Anotace: Míra v geometrii (obvod, obsah, povrch a objem) patří mezi důležitá témata školské matematiky s významným přesahem do běžného života. Na příkladu konkrétních úloh z testování si během webináře ukážeme, v čem mají čeští žáci v této oblasti potíže. Jejich významným zdrojem je přílišný důraz na vzorce jako cíl výuky míry v geometrii, což vede u žáků ke spoléhání na vzorce i tam, kde by mohli úlohu řešit jednoduchou úvahou. Ukážeme učební trajektorii, která pomůže obtížím žáků předcházet. |
|
|
|
Lektorka: prof. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D. Anotace: Kombinatorické myšlení a schopnost řešit úlohy v kombinatorice jsou do velké míry založeny na schopnosti porozumět textu slovní úlohy a na schopnosti matematizovat ji . Zatímco řada žáků má představu, že kombinatorika rovná se vzorce, podstatou řešení kombinatorických úloh je nalezení vhodného organizačního principu, který by zaručil, že řešitel najde všechna řešení a že nezapočítá nějaké dvakrát. Při webináři se nejdříve podíváme na některé kombinatorické úlohy, s nimiž mají problémy i žáci při státní maturitě, a navážeme didaktickými doporučeními k výuce kombinatoriky počínaje její propedeutikou a konče odvozením základních pravidel. Cílem bude takový výuka, která by mohla vést u žáků k porozumění a stát se dobrým základem pro pokročilejší dovednosti v kombinatorice. |
|
|
|
Lektorky: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D., Mgr. Sylva Peclinovská, Ph.D. Anotace: Seznámíme se s metodickým postupem budování pojmů týkajících se míry, tzn. obsahu a obvodu rovinných útvarů a také povrchu a objemu těles v průběhu od 1. do 5. ročníku 1. st. ZŠ. Zamyslíme se nad příčinami častých neporozumění a zaměňování pojmů a vzorečků. Ukážeme si několik námětů do praxe, jak se žáky vyvodit na základě mnohé manipulace a řešení úloh v reálných kontextech vazby, které vedou k formulaci vzorečků. |
|
|
|
Lektorky: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D., Mgr. Magdalena Málková Anotace:To, co prožijeme, s čím si uděláme zkušenosti rukama, manipulacemi, to si lépe zapamatujeme a také tomu lépe porozumíme. Proto nabídneme a doporučíme několik aktivit, které dobře založí porozumění základním geometrickým tvarům a prostřednictvím manipulací umožní hlouběji poznat vztahy uvnitř geometrického tvaru i v komunitě dalších obrazců. |
|
|
|
Lektorka: Mgr. Jana Hanušová Anotace: U některých žáků strach z matematiky způsobuje selhávání a neúspěch, blokuje přemýšlení. Příčinou strachu mnohdy není učitel ani samotná matematika, ale nízká sebedůvěra, strach z neúspěchu, strach ze selhání, strach z chyby. Uvedeme ilustrační příběhy, žákovská řešení, která budeme analyzovat, ukážeme cesty, jak chybu využít k hlubšímu porozumění matematice i k osobnostnímu rozvoji žáka. |
|
|
|
Lektorky: doc.,RNDr. Darina Jirotková, Ph.D., Mgr. Tereza Kottová Anotace: Výzkumy psychologů ukazují, že žáci, kteří chybují a s chybou dále pracují, se efektivněji učí. Proto mottem našeho webináře je zvolání "Chybo, budiž vítána!" Na základě několika ukázek z praxe (příběhy, žákovská řešení), ve kterých chyba sehrála významnou roli v procesu řešení úloh a vedla k hlubšímu porozumění problému, si shrneme principy, jak s chybou pracovat. Cílem je zbavit děti strachu z chyby a vytvořit ve třídě bezpečné prostředí. Specifika práce s chybou na 2. stupni představí následný webinář. |
|
|
|
Lektoři: doc.,RNDr. Darina Jirotková, Ph.D., PhDr. Štěpán Ročák Anotace: Algebraická témata bývají učiteli 2. stupně ZŠ často označována jako kritická místa ve vyučování matematice. Při webináři si ukážeme, jak můžeme žáky 1. stupně ZŠ postupně připravovat na práci s písmeny s porozuměním, na porozumění písmen v roli neznámé v rovnici, proměnné ve vzorcích, kde umožňuje popsat jistý vztah, a na využití jazyka písmen jako silného nástroje pro argumentaci v matematice. |
|
|
|
Lektor: Mgr. Miroslav Staněk Anotace: Kombinatorické myšlení se prolíná celým životem, od výběru optimálních možností při rozhodování, až po hazardní hry. Prostřednictvím řešení úloh bude ukázána možnost logické výstavby základů kombinatoriky bez nutnosti znalosti pojmů a vzorců. Na základě pravidla součinu a součtu bude rozvíjena problematika variací a kombinací - včetně podmínek - tak, aby problematice porozuměli i méně nadaní žáci. Webinář je určen učitelům SŠ a učitelům 2. stupně ZŠ. |
|
|
|
Lektor: doc. RNDr. Antonín Jančařík, Ph.D. Anotace: Cílem webináře je představit metody, které se prostřednictvím slovních úloh zaměřují na rozvoj kreativního a kritického myšlení. Nástrojem, který budeme používat, jsou pracovní listy a s nimi spojené učební postupy vytvořené pro singapurské učitele. Představené postupy ukazují, jak se odlišuje výuka matematiky v západních a asijských zemích a naznačují, proč asijské země obsazují přední místa v mezinárodních srovnáních matematické gramotnosti. Pracovní listy, které budou na semináři představeny, byly kompletně přeloženy do českého jazyka a jsou dostupné na webové adrese http://mdisk.pedf.cuni.cz/Math/PL.htm. |
|
|
|
Lektorky: Mgr. Magdalena Málková, PhDr. Jana Slezáková, Ph.D. Anotace: Slovní úlohy bývají žáky i učiteli považovány za náročnější oblast ve vyučování matematice. Ve webináři se zaměříme na práci se slovními úlohami na prvním stupni ZŠ takovou formou, která vede k hlubšímu porozumění vazby mezi reálným světem a matematikou, rozvíjí u žáků jejich kreativitu, schopnost tvořit různé řešitelské strategie a také čtenářskou gramotnost. |
|
|
|
Lektorka: RNDr. Růžena Blažková, CSc. Anotace: Webinář je určen učitelům matematiky na 1. a 2. stupni ZŠ a všem ostatním, kteří pracují se žáky se specifickými poruchami učení a chtějí je rozvíjet. Účastníci se seznámí s jednotlivými poruchami učení a jejich vlivem na úspěšnost žáků v matematice. Podrobně se budou věnovat problematice dyskalkulie a možnostmi její reedukace. Seznámí se s významem osobnosti učitele a podpoře rodičů při práci se žáky s SPU. Součástí webináře budou případové studie žáků se zaměřením na problematiku orientace v jednotlivých číselných oborech, operací s přirozenými, příp. racionálními čísly, problematiku slovních a aplikačních úloh. Předpokládá se aktivní zapojení účastníků v diskusi o možnostech přístupu k žákům s SPU ve výuce matematiky. |
|
|
|
Lektorky: Mgr. Jana Hanušová, Ph.D., Ing. Petra Antlová Anotace: Mezinárodní šetření PISA je cílené na patnáctileté žáky a na jejich schopnost aplikovat matematické znalosti na řešení úloh z běžného života. Na webináři budeme hledat odpovědi na následující otázky: Co poslední šetření PISA ukazuje? Jak učitel může nastartovat ve svých hodinách schopnost žáků řešit běžné životní situace a jak k tomu využít uvolněné úlohy ze šetření PISA? |
|
|
|
Lektor: Mgr. Josef Bobek Anotace: Znalosti matematických metod a dovednosti jejích aplikací uplatňují žáci i v dalších vzdělávacích oblastech, žáci SOŠ především v odborném vzdělávání. Žáky uznaný smysl vzdělávání, zde vědomí významu znalostí a dovedností získaných v matematice pro uplatnění oboru vzdělání či dalšího vzdělávání, je důležitý pro motivaci žáků zejména pragmaticky zaměřených. Vhodnou příležitostí k propojení matematického vzdělávání s odborným jsou komplexní (průřezové) úlohy a žákovské projekty. Učitelé však v rámci své pregraduální přípravy na takto zaměřený způsob výuky nejsou připravováni. Propojování matematického vzdělávání s ostatním vzděláváním se učitelé matematiky nemusí obávat. Cílem webináře je ukázat možné přístupy různé náročnosti na přípravu a realizaci žákovských projektů a řešení komplexních úloh a na konkrétních příkladech ukázat jejich realizaci a podělit se o zkušenosti. Nabídnout náměty žákovských projektů a zdroje řešených úloh, které lze využít ve výuce nejen matematiky. Na webinář bude navazovat na podzim 2020 workshop |
|
|
|
Lektorka: Mgr. Veronika Havelková Anotace: Webinář je věnován základnímu představení volně stažitelného programu GeoGebra. První částí webináře bude seznámení s webovými stránkami www.geogebra.org, zejména s jednotlivými variantami programu a s materiály, které jsou již hotové a připravené k použití ve výuce. V druhé části programu bude představeno prostředí programu s ohledem na všestranné využití ve výuce matematiky. |
|
|
|
Lektor: prof. RNDr. Ladislav Kvasz, DSc., Dr. Anotace: Cílem webináře bude vysvětlit, proč je Hejného metoda vybudována právě tak, jak je vybudována, tedy proč jsou v ní prostředí jako Krokování nebo Děda Lesoň místo standardní matematické symboliky, proč je výklad učitele omezen na minimum a aktivita je přenechána žákům, proč je podporována diskuze žáků, i když se v ní vyskytují chyby a proč tyto chyby učitel nemá opravit ale má čekat až si na chybu přijdou žáci sami. |
|
|
|
Lektorky: Ing. Petra Antlová, Mgr. Hana Kubová Anotace: V průběhu webináře „Zlomky beze strachu na 2. stupni ZŠ“ se budeme zamýšlet nad možnostmi, jak můžeme u dětí a učitelů 2. stupně základní školy odbourat obavy z učiva o zlomcích. Na praktických úlohách se pokusíme ukázat, jak lze řešit různé (standardní i nestandardní) úlohy s pochopením. Míru porozumění dané úloze ilustrujeme na několika žákovských řešeních. |
|
|
|
Lektorka: Ing. Bc. Eva Fanfulová Anotace: Efektivní zpracování velkých dat je jedna z velmi důležitých dovedností a je pro webinář hlavním cílem. Při webináři se účastníci budou zabývat jednou z možností třídění a zpracování dat – kontingenční tabulkou. Po krátké úvodní teorii budou účastníci získávat požadované informace z připravené tabulky dat. Data budou filtrovat, řadit a třídit. Po absolvování webináře dokážou účastníci získat potřebné informace z velkého objemu dat a zobrazovat data z různého úhlu pohledu. Tyto činnosti je možné v pedagogickém procesu využít ve vzdělávacím oboru Matematika a její aplikace v tematické oblasti Závislosti vztahy a práce s daty. Kontingenční tabulky lze použít při práci s daty, jejich filtrování, řazení a třídění. Práce s daty podporuje i informatické myšlení. |