|
|
|
|
Lektorky: Doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc., PhDr. Romana Lisnerová, Ph.D. Anotace: S otázkou "Kudy k posílení formativního hodnocení ve třídě?" a jejím zodpovídáním se setkáme ve třech částech. Pozornost jí budeme věnovat v delším časovém horizontu, protože jde o tematiku mnohostrannou a také proto, že chceme, aby si učitelé měli čas určité náměty vyzkoušet ve vlastní práci a vyhodnocovat si je sami či ve spolupráci s jiným učitelem na škole – co a jak fungovalo, co a proč ne. Ve webinářích budeme pracovat s konkrétními příklady, s možností diskutovat jejich varianty pro různé podmínky. Třetí díl z naší trilogie webinářů budeme věnovat následujícím otázkám: Kdy optimálně funguje vrstevnické hodnocení a čemu se raději vyhnout? Jak postupně děti vrstevnickému hodnocení učit tak, aby mělo potenciál formativního hodnocení? Jak propojit učitelské, vrstevnické hodnocení a sebehodnocení? Kde najdeme různé nástroje pro tuto součást školního hodnocení? |
|
|
|
NOVÉ:Lektorky: Doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc., PhDr. Romana Lisnerová, Ph.D. Anotace: S otázkou "Kudy k posílení formativního hodnocení ve třídě?" a jejím zodpovídáním se setkáme ve třech částech. Pozornost jí budeme věnovat v delším časovém horizontu, protože jde o tematiku mnohostrannou a také proto, že chceme, aby si učitelé měli čas určité náměty vyzkoušet ve vlastní práci a vyhodnocovat si je sami či ve spolupráci s jiným učitelem na škole – co a jak fungovalo, co a proč ne. Ve webinářích budeme pracovat s konkrétními příklady, s možností diskutovat jejich varianty pro různé podmínky. Druhý díl z naší trilogie webinářů budeme věnovat následujícím otázkám: Co jsou podstatné záležitosti pro zpětnou vazbu, kterou poskytuje učitel? Kdy funguje a kdy nefungují ani doporučení typu: Dávej popisnou ZV! Jak neunavit sebe ani nezahltit děti neustálými hodnotícími výroky? Jak pracovat na vylepšení učitelské zpětné vazby (podpůrné i korektivní), aby optimálně ovlivňovala učení a výuku? |
|
|
|
NOVÉ:NOVÉ:NOVÉ:NOVÉ:NOVÉ:NOVÉ:Lektorky: Doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc., PhDr. Romana Lisnerová, Ph.D. Anotace: S otázkou "Kudy k posílení formativního hodnocení ve třídě?" a jejím zodpovídáním se setkáme ve třech částech. Pozornost jí budeme věnovat v delším časovém horizontu, protože jde o tematiku mnohostrannou a také proto, že chceme, aby si učitelé měli čas určité náměty vyzkoušet ve vlastní práci a vyhodnocovat si je sami či ve spolupráci s jiným učitelem na škole – co a jak fungovalo, co a proč ne. Ve webinářích budeme pracovat s konkrétními příklady, s možností diskutovat jejich varianty pro různé podmínky. První díl z naší trilogie webinářů budeme věnovat následujícím otázkám: Kdy formativní hodnocení funguje tak, jak slibují výzkumy i praxe zkušených? Co už víme z přípravného vzdělávání, v čem je možné se zdokonalit? Jestliže chceme posílit formativní hodnocení, s čím je dobré začít? Jak si udělat revizi linky ve výuce: společné zaměření na učení – čeho jsme dosáhli? A jaké jsou důležité postupy (strategie i techniky) pro ověření, že postupujeme k zamýšleným výsledkům učení v hodině? |
|
|
|
Lektorky: Mgr. Radka Plecháčková, Mgr. Hana Kuzníková Anotace: Ať učit začínáte, nebo učíte už několik let, věříme, že je dobré znát odpověď na otázku “Jakou učitelkou, jakým učitelem chci být?” V průběhu tohoto webináře si pojmenujeme naše nechtěné a chtěné učitelské já. To nám pomůže si uvědomit naše úspěchy a najít to, co se nám ve výuce daří a zmapovat si, v čem jsme se už posunuli. A také se uvědomit oblasti a směr, kam se posunout chceme - každý z vás si tak vytvoří základ své vlastní učitelské vize. V průběhu webináře vás také seznámíme s příručkou pro začínající učitele, která je jedním z nástrojů, jak se svou učitelskou vizí pracovat. Byli bychom rádi, kdybyste z webináře odcházeli s pocitem „Vím, jak to chci dělat. Zvládnu to. Užiji si to.“ |
|
|
|
Lektoři: PhDr. Romana Lisnerová, Ph.D., Mgr. Jiří Taufer, Ph.D. Anotace: Webinář je zaměřený na sebehodnocení učitelů, které lze vnímat jako jednu z nejdůležitějších činností pedagogů v rámci jejich profesního rozvoje. Provedeme vás sebereflexí krok za krokem a nabídneme některé z nástrojů, jež vám mohou pomoci najít vaše silné stránky či odhalit některá úskalí, s nimiž se třeba potkáte. Důraz položíme na balanční kruh a jeho využití nejenom v procesu adaptace začínajících učitelů (balanční kruh představuje silný nástroj reflexe i učitelů zkušených). Pozornost věnujeme i profesnímu portfoliu, které nevnímáme jenom jako pouhou sbírku důkazů o tom, co se vám v průběhu učitelské praxe daří a z čeho máte radost – pokládáme ho především za východisko pro jedno z těžišť profesního života každého z nás: plánování profesního rozvoje. |
|
|
|
Lektoři: Mgr. Bc. Věra Šimečková, Mgr. Libor Skala Anotace: Webinář provede začínajícího učitele celým procesem práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, včetně žáků nadaných. Účastníci budou seznámeni s tím, jak postupovat, když u žáka rozpoznají dílčí oslabení výkonu, projevy specifických poruch učení či chování. Dále získají informace, co lze vyčíst z doporučení školského poradenského zařízení, jak vypracovat individuální vzdělávací plán či jak nastavit spolupráci s asistentem pedagoga a ostatními pedagogy, kteří se na vzdělávání žáka podílejí. |
|
|
|
Lektoři: Mgr. Bc. Martin Ševčík, Ing. Bc. Václav Nádvorník, Ph.D. Anotace: Hodnocení je nedílnou součástí lidských dějin a speciálně ve škole má stále své místo. V českých školách je většinová tradice hodnotit práci žáka na škále od 1 do 5. Kdo jiný by měl tradice doplňovat a měnit, než "nová krev". Webinář nemá za cíl tradici známek rušit, pouze doplnit i jiné formy hodnocení, které mohou být realizovány společně. Také bude zmíněn rozdíl mezi sumativním a formativním hodnocením s možnými příklady, jak tato hodnocení využívat společně. Zvláštní částí budou možnosti sebehodnocení žáka, které považujeme za nedílnou součást každého zásadního hodnocení. V rámci webináře budou ukázány konkrétní sebehodnotící metody získané při výuce na prvním i druhém stupni ZŠ. Prostor bude i pro případné otázky. |
|
|
|
Lektoři: Mgr. Libor Skala, Ing. Bc. Václav Nádvorník, Ph.D. Anotace: Setkali jste se s náročnou komunikační situací s rodiči, nebo se takovýchto situací obáváte? Webinář přináší ukázky ze školské praxe a zároveň nabízí možnosti jejich řešení. Začínající učitel se seznámí s některými typickými náročnými situacemi, které se týkají například nevhodného chování, zhoršení prospěchu, návrhu na provedení diagnostiky v poradenském zařízení nebo řešení konfliktní situace, která vznikla z nedostatku informací či jejich zkreslení. Dále si připomeneme, kdo má a kdo nemá právo na informace o prospěchu a chování dětí. |
|
|
|
Lektoři: Mgr. Bc. Věra Šimečková, Mgr. Libor Skala Anotace: Webináře jsou připravovány se zaměřením na podporu začínajících učitelů. Obsah webinářů je zaměřen na klíčová témata, která učitelé při vstupu do praxe nejčastěji řeší a které vzešla ze spolupráce se začínajícími učiteli v KA Začínající učitel. Komunikace s rodiči – nejen při třídní schůzce: Začínající učitelé se seznámí s různými způsoby komunikace s rodiči i s jejich výhodami či úskalími, ujasní si, co v rozhovoru s rodičem zdůraznit a na co si dát naopak pozor, jak efektivně nastavit partnerskou spolupráci. Rozpoznají problémového jedince a dozví se, jaké jsou vhodné způsoby komunikace s ním. Pokud se začínající učitelé stanou třídními učiteli, mohou se inspirovat pravidly pro přípravu a uskutečnění třídních schůzek a konzultací. Získají informace, na co při přípravě schůzek nezapomenout, jak je vést, jak zajistit bezpečné prostředí pro rodiče i sebe sama a co je ještě potřeba pro jejich realizaci zajistit. |
|
|
|
Lektorky: PhDr. Romana Lisnerová, Ph.D., RNDr. Jana Hrkalová Anotace: Webinář přináší pohled do prostředí škol zapojených do ověřování systémové podpory začínajících učitelů. V úvodu pojmenujeme hlavní fenomény dvouletého adaptačního období začínajícího učitele a následně si společně se začínajícími učiteli odpovíme na otázky týkající se jejich spolupráce s uvádějícími učiteli i s vedením školy. Dozvíme se také, co se začínajícím učitelům osvědčilo v prvních měsících jejich učitelské praxe a jaký vidí přínos společných setkávání v triádách: začínající učitel – uvádějící učitel – ředitel školy. V závěru přinese každý ze čtyř začínajících učitelů jedno doporučení či vzkaz pro své kolegy, kteří se do učitelské praxe teprve chystají. |
|
|
|
Lektoři: Mgr. Libor Skala, Mgr. Bc. Věra Šimečková Anotace: Webinář přináší pohled do prostředí škol zapojených do ověřování systémové podpory začínajících učitelů. V úvodu pojmenujeme hlavní fenomény dvouletého adaptačního období začínajícího učitele a následně si společně s uvádějícími učiteli odpovíme na otázky týkající se jejich spolupráce se začínajícím kolegou i s vedením školy. Dozvíme se také, co se uvádějícím učitelům osvědčilo a jaký vidí přínos společných setkávání v triádách: začínající učitel – uvádějící učitel – ředitel školy. V závěru přinese uvádějící učitel doporučení či vzkaz pro své kolegy. |
|
|
|
Lektorky: PhDr. Romana Lisnerová, Ph.D., RNDr. Jana Hrkalová Anotace: Webinář přináší pohled do prostředí škol zapojených do ověřování systémové podpory začínajících učitelů. V úvodu pojmenujeme hlavní fenomény dvouletého adaptačního období začínajícího učitele a následně si společně se začínajícími učiteli odpovíme na otázky týkající se jejich spolupráce s uvádějícími učiteli i s vedením školy. Dozvíme se také, co se začínajícím učitelům osvědčilo v prvních měsících jejich učitelské praxe a jaký vidí přínos společných setkávání v triádách: začínající učitel – uvádějící učitel – ředitel školy. V závěru přinese každý ze čtyř začínajících učitelů jedno doporučení či vzkaz pro své kolegy, kteří se do učitelské praxe teprve chystají. |
Zpět
Ve spolupráci s
Učitelská platforma je profesním sdružením učitelek a učitelů MŠ, ZŠ, SŠ, VOŠ a ZUŠ, kteří se spojili s cílem zlepšit podmínky učitelské práce a kvality výuky. |
|
Na platformě Začni učit pomáháme těm, které láká kariéra pedagoga nebo už začínají učit. Věříme totiž, že jen spokojení a motivovaní učitelé mohou mít spokojené a motivované žáky. |